נתניהו הציג את התכנית הכלכלית שלא יישם 12 שנה

ראש האופוזיציה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו הציג היום (רביעי) "תוכנית חירום כלכלית זמנית" שבמרכזה בלימת עליית המחירים והפחתת מיסים.

ראש האופוזיציה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו הציג היום (רביעי) "תוכנית חירום כלכלית זמנית" שבמרכזה בלימת עליית המחירים והפחתת מיסים.

נתניהו תקף את חברי הממשלה, וטען שחוסר היציבות הפוליטית הוביל לעליית המחירים: "כולם יודעים שיש משבר כלכלי עולמי, אבל זה לא תירוץ לאי-עשייה".

עיקרי התוכנית היא – בלימת עליית המחירים: הפחתת מחירים מיידית על מחוללי האינפלציה: נוריד את מחיר החשמל, את מחיר הדלק, את מחיר המים ונקפיא את תעריפי הארנונה לשנה. נוריד את מחירי המזון באמצעות הורדת מיסים ומכסים.

הפחתת מיסים: הורדת מס ההכנסה על ידי ריווח נוסף של מדרגות המס והגדלה נוספת של נקודות הזיכוי + תגבור מס הכנסה שלילי + הפחתת מס חברות לטובת עידוד צמיחה והכנסה.

מקורות מימון התוכנית: שימוש בעודפי מיסים + ייעול המגזר הציבורי.

בעניין הדיור: ננפיק אג״ח ממשלתי שצמוד למחירי הדיור (הורדת ביקושים) + קיצור הזמן לקבלת היתרי בנייה + מודל ״אכיפה בדיעבד״ (קודם בונים, אח״כ מקבלים אישורים) + סבסוד קרקע לבנייה עבור זוגות צעירים + תקצוב תשתיות תומכות לפני הבנייה. שיטת מקל וגזר מול הקבלנים – אם יחזיקו קרקעות ולא יבנו – יקבלו מקל. אם יבנו מהר – יקבלו גזר.

בעניין חינוך: הליכוד מתחייב להביא חינוך חינם לילדים בגילאי 0-3. זה יוזיל את העלות למשפחה בעשרות אלפי שקלים. זה מצמיח את המשק ויאפשר לבן או בת הזוג לצאת לעבודה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *