סיפור מטלטל מכלי ראשון: הצדיק שנפטר דאג לשידוך

במיתתם קרויים חיים: רווק מבוגר נקלע לבית עלמין עתיק באירופה ומחליט לסייע לחבר שמחפש מצבה לא מוכרת. באופן פלאי הוא מגלה שמצבת קבר הצדיק נהרסה. ההמשך מטלטל במיוחד

כוחם של צדיקים לאחר מיתתם ידועה ככזו שעולה על כוחם בחיי חיותם. סיפור שפורסם לאחרונה ממחיש זאת ומטלטל את הרגש. הסיפור הובא מפי בעל המעשה בעצמו בגיליון "השגחה פרטית", וכך הוא מספר:

"הייתי בחור מבוגר ולא הלך לי בשידוכים. באחד הימים שמעתי על קבוצה של חסידים ואנשי מעשה שמתכוננים לנסוע לקברי צדיקים באירופה בשלהי חודש תשרי, והצטרפתי אליהם. באחד מבתי הקברות שם ביקרנו, טמון אחד מגדולי הצדיקים בדורות עברו, השתטחנו על הציון ושפכנו לב כמים.

בסיום התפילה אני יוצא מהאוהל הקדוש ומסתובב יחד עם חבריי בין הקברים הרבים, ביניהם של רבנים גדולים וצדיקים. תוך כדי שאני מתהלך בשבילי בית הקברות אני פוגש באחד שהיה גם בקבוצתנו שהינו רב גדול וחשוב, והוא אומר לי שאינו יודע מה קרה, הוא מחפש כבר זמן רב את קברו של אחד מגדולי הרבנים, והוא בטוח שהוא אמור להיות ממש פה, אולם הקבר נעלם ממנו.

דקה לאחר שאני וחברי שמענו אותו, והנה אנו רואים לידינו כמה מצבות הפוכות (בחו"ל המצבות מוצבות בעמידה). אומר ועושה, אנו מתכופפים ומרימים את המצבה הסמוכה אלינו, ולשמחתנו אנו רואים כי זאת אכן המצבה האבודה של אותו רב, שנעלמה מעיניו של הרב שהיה איתנו. מיד אזרנו עוז והצבנו את המצבה במקומה, הנחנו אבנים לתמיכה, ואף אספנו מניין לאמירת פרקי תהילים וקדיש.

על המציבה של אותו גאון וצדיק, נרשם שיום פטירתו הוא בערב ראש חודש כסלו, ובס"ד זכיתי וביום ערב ראש חודש כסלו שלאחר מכן, חגגתי את שמחת האירוסין שלי בשעה טובה. היום אני ב"ה בעל משפחה, בנים ובנות".

הסיפור פורסם לראשונה בגיליון "השגחה פרטית" ומוגש באדיבותו לתועלת הציבור. 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *