ספרי תנ"ך ריקים מתוכן הונחו בפתחם של בתי ספר רבים באזור המרכז

לצד הספרים הריקים שנועדו למשוך את העין ולעורר שיח ציבורי, נתלו שלטים שמוחים על צמצום עד העלמת הוראת התנ"ך בבתי ספר ממלכתיים רבים

הורים לילדים במערכת החינוך הממלכתית הניחו במהלך הלילה (אור לשני) ספרי תנ"ך ריקים בפתחם של עשרות בתי ספר בתל אביב והמרכז. לצד הספרים הריקים תלו ההורים שלטי מחאה על צמצום ואף היעלמות מוחלטת של לימודי התנ"ך מבתי הספר.

על השלטים נכתב "בבית ספר זה לומדים תנ"ך ריק. השר יואב קיש, זה קורה במשמרת שלך". שלטים דומים נתלו הלילה בסמיכות לביתו של השר קיש בהוד השרון. פעילות מחאה זו מתקיימת על רקע הדיון הראשון של הוועדה המיוחדת לחיזוק הגות ומסורת יהודית במערכת החינוך שאמור להתקיים מחר (שלישי).

הפעילות שצוברת תאוצה, גרמה לכך שבימים האחרונים רבים הם ההורים שהופתעו לגלות שמקצוע התנ"ך, שהיה בעבר עמוד התווך של החינוך היהודי, אינו נלמד בבתי הספר של ילדיהם. "הופתענו מאוד לראות עשרות מערכות שעות מיותמות משיעור תנ"ך. התנ"ך, ספר הספרים של העם היהודי", אמרה דורית יצחק, מנכ"לית ארגון מאירים ואמא לשני תלמידים במערכת החינוך.

נתוני מחקר עדכני של מרכז יכין ודיווחי הורים שהגיעו לארגון, מצביעים על־כך שמספר השעות שמוקדשות ללימודי תנ"ך קטן משמעותית, ובמקרים מסוימים הוא כלל לא נלמד. המחאה הנוכחית היא חלק מסדרת פעולות של הורים שמבקשים להחזיר את לימוד התנ"ך לתכנית הלימודים בבתי הספר הממלכתיים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *