עדות דרמטית של אילן ישועה במשפט נתניהו: "העלנו כתבות סדרתיות נגד בנט השובב"

בוקר סוער ודרמטי בירושלים. בזמן שנציגי הסיעות עלו למשכן הנשיא, כדי להמליץ על ראש הממשלה הבא, הבוקר (שני) נפתח שלב ההוכחות בנאומה של התובעת ליאת בן ארי

בוקר סוער ודרמטי בירושלים. בזמן שנציגי הסיעות עלו למשכן הנשיא, כדי להמליץ על ראש הממשלה הבא, הבוקר (שני) נפתח שלב ההוכחות בנאומה של התובעת ליאת בן ארי. ראש הממשלה נתניהו נכנס לאולם באיחור של רבע שעה, הוא נכח באולם כחצי שעה ויצא לאחר הנאום. מחוץ לאולם השתתפו מאות מפגינים משת קצות הקשת כדי להביע הזדהות ומחאה. לאחר מכן עלה לדוכן העדים עד התביעה המרכזי, מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה שחשף בעדותו הדרמטית: "נדרשנו להעלות סדרת כתבות נגד בנט, אשתו ואביו".

ישועה סיפר על ההתערבות של הבעלים שאול אלוביץ' באתר וואלה. "(לקראת סוף 2012) עם ההשקה של האולפן של החדשות, בעצם התחיל להיות עניין גובר שלו (שאול אלוביץ') בתוך מה שקורה במערכת החדשות, התחילו לבוא בקשות לגבי אם ניתן להעלות ידיעה מסוימת, אם ניתן למתן ידיעה מסוימת או להוריד אותה יותר מהר מהרצף הרגיל שבו היא צריכה. בקיצור, בקשות שנוגעות למעשה לשיקולי עריכה בתחום החדשות בתוך האתר".

"הבקשות נגעו רובן ככולן למעשה לראש הממשלה ומשפחתו", סיפר ישועה, "הבקשות היו מכמה סוגים, זה גם משהו שהלך ועבר אסקלציה עם הזמן. אבל בגדול הקטגוריות היו למתן או לא להעלות, או להוריד כתבות שעלולות להצטייר כשליליות לראש הממשלה, רעייתו ובנו. ושניים, מהצד השני, להעלות כתבות שמטיבות איתם, שמציגות אותם באור חיובי. את ראש הממשלה, רעייתו, לעיתים את הבן, אבל זה נגע בעיקר לראש הממשלה ורעייתו. גם היו בקשות שהיו קשורות לשתי הבקשות האלה, להעלות כתבות נגד אנשים שונים שהיו אויבים פוליטיים של ראש הממשלה".

"היה מאמץ מיוחד סביב בנט, נפתלי בנט", חשף ישועה, "זה קיבל תשומת לב מיוחדת עם הרבה מאוד חומרים שהועברו אלינו ודרישות להעלות סדרה שלמה של כתבות נגדו, נגד אשתו, נגד אביו. לא ניתן הסבר, חוץ מזה שזה מה שהוא (אלוביץ') מבקש, זה מה שראש הממשלה מבקש".

"באותה תקופה הבאתי את טלי בן עובדיה להיות עורכת ראשית, מתחתיה היה את ינון ואת אבירם. את טלי בן עובדיה שלחנו ממש זמן קצר אחרי שהיא הגיעה, בנסיבות שקשורות לזה שהיא נתפסה כמתנגדת של ראש הממשלה. היא כתבה משהו בעברה שהיה נגד גברת נתניהו ונדרשתי לכן להזיז אותה או לזרוק אותה, או להזיז אותה לכמה שבועות לתקופה".

ישועה סיפר כי כינה את נפתלי בנט בשיחות בינו לבין שאול אלוביץ' 'הדתי השובב'". הוא ציין כי גם לגבי השרים איילת שקד ואורי אריאל הוא התבקש בקשות שונות. "הבקשות היו לגבי כל יריבים של ראש הממשלה ורעייתו".

ישועה נשאל על הבקשות שהתבקש בנוגע ליחס לבנט באתר. "אני לא זוכר שהם דיברו איתי על מה הם חשבו עליו, אני זוכר רק שקיבלתי הוראה פשוט להעלות כתבות נגדו", ענה ישועה, "לנהל קמפיין נגדו. אני לא זוכר שהם אמרו לי משהו ספציפי".

"הבקשות הופנו אליי או משאול, לפעמים זה היה בצירים שונים", המשיך ישועה, "היה בחור בשם זאב רובינשטיין שדרכו זה הגיע ואז דרך שאול, ואחר כך הייתי מוציא את זה לפועל מול המערכת, מול עורך ראשי עבדתי מול ינון ואבירם ומול אבי אלקלעי, שציינתי אותו, ומיכל, היו מורידים לי ואני הייתי מוריד את זה למטה בשרשרת הפיקוד". ישועה נשאל מתי החלו אותן בקשות: "דומני שזה היה בינואר 2013, סביב הבחירות, הבחירות היו ב-22 בינואר 2013 ולפני זה היה דומני שזה היה לפני זה, היה מאמץ מרוכז. עם בנט אני זוכר כי פשוט היה שם ממש מאמץ מרוכז של הרבה מסמכים שהועברו אליי נגדו".

"הידיעה הועברה מראש הממשלה לשאול ומשאול אליי, אבל אף אחד בלשכת רה"מ לא היה מוכן לאשר. אז סירבנו להעלות את הידיעה, העלינו את זה בבוקר, כי לא היה לזה וידוא. אז הלקח היה שמאותו בוקר איריס תתחיל לעבוד בצורה אינטנסיבית יותר מולי והיא תהיה מן עורכת-על למעשה. אז הוקם הפורום הזה בוואטסאפ בין איריס לשאול וביני שהתחיל לנהל את הסיקור המוטה באופן שוטף לנהל את ההטיה של הסיקור לטובת ראש הממשלה בצורה שתהיה יעילה יותר, כי נטען שאנחנו לא יעילים מספיק בביצוע".

"במקרה של בנט אני זוכר כי זה היה אוסף של קבצים 6 או 7 קבצי וורד שקיבלתי אותם במייל אני חושב שקיבלתי אותם משאול וגם מזאב רובינשטיין שהוא היה ציר בינינו לבין לשכת רה"מ. אז נאמר לי צריך להכין, יש פה אוסף של דברים, היו שם סדרה של מסמכים שמשמיצים את נפתלי בנט שאשתו היא כביכול דתיה אבל היא עבדה במסעדה שמגישים בה…".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *