"עוד מעט ראש השנה" הנאום המרטיט של מרן הגר״ש בעדני

דרעי בכנס: ״אני לא ישן בלילה מהדאגה ממה שעלול לקרות. אני מסתובב בכל הארץ וזועק את הזעקה. חייבים להתעורר לפני שיהיה נזק בלתי הפיך חלילה״,

התרגשות שיא נרשמה בכינוס מטה רבני הקהילות של תנועת ש״ס בבני ברק, עת הגיע זקן חברי מועצת חכמי התורה מו״ר הגר״ש בעדני שליט״א במסירות נפש ממש, חרף חולשתו הרבה ומצב בריאותו, כדי לזעוק את זעקת הערכה הגדולה העומדת לפנינו. בדברים שנשא אמר: ״רבותי, עוד מעט יגיע ראש השנה וכל יהודי יעבור כבני מרון לפני הקב״ה. הוא יסתכל על כל אחד ואחד וישאל אותו, מה עשית למען התורה שלי? מה עשית למען חיזוק כבוד שמים? מה עשית למען התנועה הקדושה? מי שיפעל ויעבוד, הקב״ה גם ימלא את כל מבוקשו ויתן לו חיים טובים ובריאות״.

הופעתו של מרן הגר״ש בעדני עוררה התרגשות רבה בקרב מאות הרבנים וראשי הקהילות שהגיעו במיוחד לכנס פתיחת המערכה. בין המשתתפים היו ראשי ישיבות ומוסדות בעיר בני ברק: הגר״נ בן שמעון, הגר״מ בן שמעון, הגר״פ קורח, הגר״א סבג, הגר״צ פדידה, הגר״מ חזקיהו, הגר״ש לוי, ועוד מאות רבנים וראשי קהילות בעיר.

את הכנס המיוחד פתח יו״ר תנועת ש״ס הרב אריה דרעי, אשר גולל בפני הציבור את הסכנות הרוחניות והגשמיית החמורות העומדות חלילה לפתחנו אם לא נשכיל להתאמץ ולהגדיל את כוח תנועת ש״ס והגוש האמוני כולו. ״אני לא ישן בלילה מהדאגה ממה שעלול לקרות. אני מסתובב בכל הארץ וזועק את הזעקה. חייבים להתעורר לפני שיהיה נזק בלתי הפיך חלילה״, אמר.

לפני דבריו הוקרן סרטון מרטיט מימיו האחרונים של מרן חכם שלום זצוק״ל, אשר בכה מתמצית ליבו על החשש מחילול כבוד שמים. ״כשצעקתי ובכיתי שעומדת לקום ממשלה רעה, לא שמעו לי. האם כעת ישמעו לי ויצאו לפעול?״ אמר מרן זצוק״ל בכוחותיו האחרונים.

רבה של בני ברק הגאון רבי מסעוד בן שמעון דיבר אף הוא על חובת קידוש ה׳ המוטלת על כל אחד ואחד, והגאון רבי ניסים בן שמעון אמר כי חלילה לערב חשבונות אישיים במערכה הקדושה הזו. הכנס ננעל בהתרוממות רוח והתגייסות כללית למען המערכה האדירה להגדלת כוחה של תנועת ש״ס.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *