עוקץ הקשישים: הנוכל שוחרר ממאסר וחזר להונות

חודשים מעטים לאחר שסיים לרצות מאסר, שב לבצע עוקץ קשישים, נטל ממיטב כספם ונעצר על ידי המשטרה. בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום על מעשיו

חוקרי תחנת מוריה במחוז ירושלים פתחו בחקירה בעקבות תלונתם של מספר קשישים שסיפרו כי בעת שהגיעו אל מכשיר הכספומט במקומות שונים בעיר ירושלים, נגנב מרשותם בעורמה סכום כסף רב על ידי אדם חשוד שהסיח דעתם באמתלה שונה. תלונות אלו שנשמעו לחוקרים מוכרות כבר מהעבר, התבררו כי מדובר בחשוד שנחקר על ידם בדיוק לפני שנתיים, הורשע בגינן ונשלח לריצוי עונש מאסר בתום הליך משפט, אותו סיים הן רק לפני כ-4 חודשים.

מחקירת המשטרה ותלונות אלו שהוגשו עולה כי החשוד, תושב צור באהר בשנות ה-30 לחייו, תר אחר קורבנותיו הקשישים בסמוך לעמדת הכספומט במקומות שונים בירושלים. כשאיתר קורבן שכזה, נעמד סמוך אליו בעת שהקשיש ביצע משיכה במכשיר, הסיח דעתו וטען כי המכשיר איננו תקין ובאותה העת לחץ על משיכת סכום כספי של אלפי ש"ח שנטל לכיסו בעורמה.

כך למשל ארע בתאריך 30.1.23 בשכונת רמת אשכול בירושלים. החשוד הבחין בקשישה ונעמד בסמוך לה בעת שהחלה בביצוע פעולות משיכת כסף ממכשיר הכספומט. בתוך כך, מיד לאחר שהקלידה את הקוד האישי, ניגש אליה החשוד וציין בפניה כי המכשיר אינו תקין. לשאלת זהותו על ידה השיב כי הוא עובד הבנק. החשוד הוציא את הכרטיס הבנקאי, השיבו לקשישה ושלח אותה אל המכשיר הסמוך תוך שנטל את הכסף שנמשך מהמכשיר מבלי שהקורבן הבחינה בכך אך מיד התבררה לה התרמית זאת מאחר שבמכשיר השני הופיעה בפניה הודעה כי לא ניתן להשלים משיכה בסכום המבוקש.

במקרה אחר שארע, בתאריך 5.2.23 בשעות הבוקר הגיעה הקורבן אל סניף בנק בשכונת גילה שבדרום העיר וביקשה למשוך סכום בן מאות ש"ח. במהלך שביצעה פעולות במכשיר, ניגש לעברה החשוד וציין בפניה כי המכשיר אינו תקין ולאחר שהכרטיס הבנקאי יצא, עזבה את המקום לעבר מכשיר כספומט סמוך. בשלב זה כבר נטל החשוד לידיו את סכום המשיכה אותו הצליח להוציא בעורמה על סך אלפי ש"ח ואילו הקורבן שניגשה למכשיר הסמוך, נענתה בשלילה לבקשת המשיכה מהכספומט. כעבור שעות תוך שהיא אובדת עצות אחר הסיבה לסירוב המכשיר, בדיקה באתר הבנק גילתה כי נמשך מחשבונה סכום של 6,000 ש"ח בשעת הבוקר.

ימים ספורים לאחר מכן, בתאריך 9.2.23 בשעות הבוקר, הגיע החשוד אל שכונת קריית יובל שם הבחין בקורבן נוסף למעשיו, הציג עצמו כמסייע ללקוחות, לאחר שהקורבן הקליד את הקוד האישי המשיך למעשה החשוד והקליד סכום של אלפי ש"ח תוך טענה כי זה קוד למשיכת תדפיס מידע. ברגע של היסח דעת, נטל החשוד את סכום הכסף מהמכשיר ונעלם כלא היה. גם קשיש זה ניסה בשנית לבצע משיכת כסף מחשבונו דקות לאחר מכן אך ללא הועיל מאחר וסכום המשיכה נוצל על ידי החשוד.

במסגרת החקירה, פעלו בלשי תחנת מוריה לאיתורו של החשוד בדגש לאזורי כספומטים, וביום 22.2 החשוד אותר ונעצר על ידם כשברשותו חומר חשוד כסם. הוא הועבר לחקירה בתחנת מוריה ומעצרו הוארך מעת לעת בבימ"ש לטובת מיצוי חקירתו. בימים אלו השלימו החוקרים את כלל הפעולות וכבר בימים הקרובים צפויה יחידת התביעות המשטרתית במחוז ירושלים להגיש נגדו כתב אישום על מעשיו.

משטרת ישראל תמשיך לפעול לשמירת ביטחונו ורכושו של הציבור תוך איתורם של אלו הפוגעים במעשיהם העבריינים, בדגש כלפי אוכלוסיות מוחלשות, חקירתם ומיצוי הדין עמם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *