על־אף ההפחדות מפני הורדת הדירוג, מדד הפחד דווקא ירד • יומן שבועי

הפרשנים באולפנים הילכו אימים על הציבור בעקבות ההחלטה של מודי'ס להוריד את דירוג האשראי של ישראל. אבל השקל התחזק והבורסה עלתה

שבוע המסחר בבורסה של תל־אביב נסגר בעליות שערים במרבית מדדי המניות ובביקושים ערים בהנפקת אגרות חוב ממשלתיות על־ידי משרד האוצר. כל זאת בניגוד גמור להפחדות באולפנים לאחר הורדת דירוג האשראי של ישראל על־ידי סוכנות הדירוג מודי'ס (Moody's).

מנתוני הבורסה עולה כי נרשמה מגמה מעורבת במדדי איגרות החוב. והנה עוד נתון חיובי: מדד הפחד בשוק ההון הישראלי ירד השבוע לרמה נמוכה מזו בה היה בתחילת השנה ואילו השקל המשיך להתחזק וסגר את שבוע המסחר עם עלייה של כ־1.1% ביחס לדולר.

מה עוד קרה השבוע?

הציבור המשיך ורכש קרנות מחקות שעוקבות אחר מדדי המניות ת"א־90 ו־S&P 500, זאת בהמשך למגמה בשבוע הקודם ובשבועות שלפניו. זו כבר תקופה שהציבור נוהר לקרנות סל על מדדי מניות ככל הנראה כהגנה מפני תנודות חדות ואי וודאות. גם קרנות מחקות שעוקבות אחרי מדדי האג"ח הקונצרני זכו לעדנה השבוע והציבור רכש מהן לא מעט. מדובר בקרנות שעוקבות ומחקות את מדדי תל בונד-תשואות שקל ותל בונד מאגר.

וכמו שראינו בשבועות הקודמים, מגמת ההשקעה בקרנות הכספיות נמשכה גם השבוע. והציבור המשיך להזרים כספים לקרנות הכספיות בהמשך למגמה בשבוע הקודם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *