על רקע המהומות: הפנטגון הודיע לצבא האמריקני להיערך לכניסה למיניאפוליס

מהומות ברחבי ארצות הברית על רקע הריגתו של אזרח אפרו אמריקאי בידי שוטר

בשל מחאות על רצח אזרח אפרו אמריקני: הבית הלבן היה בסגר הלילה. מפגינים ניפצו זכוכית במשרדי ה-CNN.

הרשויות במניאפוליס הודיעו כי השוטר שחנק את ג'ורג' פלויד למוות יואשם בהריגה.

בסוכנות הידיעות AP דווח כי בצעד נדיר הפנטגון הודיע לצבא האמריקני להיערך לכניסה למיניאפוליס, כדי לסייע בריסון המהומות על הריגתו של האזרח האפרו-אמריקני ג'ורג' פלויד בידי שוטר.

הבית הלבן הוכנס לסגר הלילה לאחר שמפגינים, שמחו התקוממו סמוך למקום. מחאות התקיימו הלילה בכמה ערים גדולות ובהן: ניו יורק, מילווקי, יוסטון, וושינגטון, אטלנטה, קנזס סיטי, דנבר, לאס וגאס, סן חוזה, דטרויט, בוסטון ושיקגו. מוחים באטלנטה ניצפו זכוכית במטה הראשי של רשת CNN.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הוא שוחח עם משפחתו פלויד, תושב מיניאפוליס, "דיברתי עם המשפחה, הם אנשים נפלאים". מוקדם יותר ספג הנשיא האמריקני ביקורת נוקבת לאחר שכינה את המפגינים במיניאפוליס "בריונים" והזהיר ש"כשהביזה מתחילה, מתחיל גם הירי בבוזזים".

הרשויות במדינה הודיעו כי השוטר שחנק את פלויד למוות, דרק צ'ובין, יואשם בהריגה – עבירה שהעונש המרבי עליה במדינת מינסוטה הוא 25 שנות מאסר.

משטרת מיניאפוליס חשפה כי היו נגד צ'ובין 18 תלונות קודמות. התובע בתיק, מייק פירמן, ציין לאחר המעצר: "השוטר נעצר בחשד לרצח מדרגה שלישית והריגה. יש בידינו עדויות, תיעודים מצולמים, מצלמות גוף, דוחות בריאות ושיחות עם מומחים שעל בסיסן הגענו לכלל החלטה כי יש לעצור את השוטר". ראש עיריית מיניאפוליס הכריז על עוצר שיחל בשעה 20:00. זאת בשל ההפגנות האלימות בעיר.

כבר ארבעה לילות ברציפות שמתקיימות מהומות ברחבי ארצות הברית ברקע הריגתו של פלויד. האזרח האפרו-אמריקני תועד בסרטון שצילם עובר אורח כשהוא שרוע אזוק על הכביש כששוטר לבן כורע מעליו, חונק אותו באמצעות רגלו ומתעלם מתחנוניו שאינו יכול לנשום. מושל מדינת מינסוטה טים וולץ הורה על פריסה של יותר מ־500 חיילי המשמר הלאומי כדי לעצור את המהומות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *