עתירה לבג"ץ: לפתוח בחקירה פלילית נגד נתניהו בפרשת המתנות

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום לבג"ץ בדרישה שתפתח חקירה פלילית נגד ראש הממשלה נתניהו, בגין מתנות שקיבל בתקופת כהונתו הקודמת כראש ממשלה, ולא החזירן לקניין המדינה

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום לבג"ץ בדרישה שתפתח חקירה פלילית נגד ראש הממשלה נתניהו, בגין מתנות שקיבל בתקופת כהונתו הקודמת כראש ממשלה, ולא החזירן לקניין המדינה.

רשימת המתנות החסרות גובשה בעקבות בקשת חופש מידע שהגישה התנועה, והיא כוללת את ספר התנ"ך הראשון עם פירוש רש"י, שנמסר מנשיא רוסיה; קופסה מלבנית עשויה זכוכית מעוטרת עלי זהב של האמן סטפן שלנסר, ופסל נשר מזהב שנמסרו מנשיא ארה"ב.

בנוסף, קופסא המכילה מטבע מוזהב, שנמסרה מהאפיפיור; צלוחית קטנה בצבע לבן וכחול, שנמסרה מנשיא צרפת; כד פורצלן וסט ספלי תה וקומקום, שנמסרו מקנצלרית גרמניה; יונה מחרסינה שנמסרה מנשיאת פינלנד; צנצנת קלויסון יפנית בצבעי לבן עם עיטור ורוד, שנמסרה משגריר יפן; ועוד.

כבר במענה לבקשת חופש המידע מסרה היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה כי ניסיונותיה להשבת המתנות המוערכות במיליוני ש"ח, עלו בתוהו, נמסר מהתנועה לאיכות השלטון.

התנועה דורשת בעתירתה כי היועמ"ש תנמק מדוע לא פעלה לאכיפת השבתן של המתנות (קניין המדינה) שקיבל נתניהו במסגרת תפקידו כראש ממשלה בכהונתו הקודמת ובחר שלא להחזיר לחזקת המדינה, בניגוד להוראות חוק המתנות.

עו"ד הידי נגב מנהל מחלקת מדיניות וחקיקה בתנועה לאיכות השלטון: "צריך להזכיר שלנתניהו יש רקורד בתחום הזה. בשנת 1999 נפתחה נגדו חקירה פלילית ולאחר שהמשטרה פשטה על ביתו ומצאה מתנות שהתקבלו בתקופת כהונתו כרה״מ, היא המליצה להעמידו לדין בחשד לעבירה של גניבה בידי מורשה. אז הוחלט לסגור את התיק והיועמ"ש דאז רובינשטיין הוציא במקום דו"ח ציבורי חמור".

"והנה, לאחר שקיבלנו את רשימת המתנות החסרות והפעולות שנעשו כדי להשיבן לפני למעלה משבעה חודשים – נראה שרשויות אכיפת החוק גוררות את רגליהן מלפתוח בחקירה נוספת בחשד לעבירות של גניבה בידי מורשה".

לדבריה, "המתנות שנתניהו קיבל שייכות לנו- הציבור. הוא לא קיבל אותן כאדם פרטי אלא כנציג שלנו ואנחנו ונעמוד על כך שיחזיר אותן".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *