"פליטים שהגיעו ללבוב, בורחים מפחד ההפצצות"

כ־13 אלף איש פונו אמש (ש') מאזורי הקרבות באוקראינה ומיליוני פליטים מחפשים מקום להתאחסן בו ברחבי העולם.. אריה אלדד ובן כספית שוחחו ב־103fm עם הרב הראשי של לבוב, הרב מרדכי שלמה בולד, אשר סיפר על המצב בעיר בימים טרופים אלו. האזינו

כ־13 אלף איש פונו אמש (ש') מאזורי הקרבות באוקראינה ומיליוני פליטים מחפשים מקום להתאחסן בו ברחבי העולם.. אריה אלדד ובן כספית שוחחו ב־103fm עם הרב הראשי של לבוב, הרב מרדכי שלמה בולד, אשר סיפר על המצב בעיר בימים טרופים אלו.

"האנשים בלבוב בדרך כלל רגועים ומנומסים אבל עכשיו הם מרגישים את זה יותר מהכול. כולם ברחו לעיר המקלט לבוב אבל מהיום המשחק השתנה לגמריי. אם אמרו שהם רוצים להישאר היום אנשים רוצים לעזוב", סיפר הרב בולד בפתח דבריו, "עד עכשיו כולם ברחו מכל מיני ערים אבל לא מלבוב, מהיום הכול השתנה. זה כבר קרוב לבית אז זה כבר לא בטוח כבר".

על מצב היהודים בעיר מלפני המלחמה ועד היום, אמר: "יש הרבה שלא אמרו שהם יהודים אז כל הזמן מגיעים חדשים. עכשיו הבעיה היא שאפילו קמח אין, המצב גרוע מאוד. הפחד עכשיו נהיה הרבה יותר חזק. עכשיו כל אחד בא ואומר שהוא יהודי, כל אחד רוצה להיות יהודי בגלל שמדינת ישראל והעם היהודי חושבים על כל אחד ועוזרים לכולם. כל אחד יודע שיהודי עוזר לכל אחד, יש אחריות הדדית".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *