"פריצות וחוסר צניעות": סערה ברשת סביב מופע הסלבס החרדי – מודרני

סערה ברשת החברתית סביב "הרבנית של האינסטגרם"

 

סערה ברשת החברתית סביב "הרבנית של האינסטגרם. harabanit הוא עמוד בידור פופולרי במגזר הדתי והחרדי המודרני שהוקם לפני שנה על ידי איציק אוחנה ויוני קדם, והוא מסקר את ידועני המגזר יחד עם הידוענים מהמגזר הכללי בהקשר הדתי.

האירוע התקיים ב-'keta.tlv', והיה למעשה אירוע הסלבס החרדי הראשון בהיסטוריה, בו כמובן נטלו חלק גם ידועני המגזר הכללי. המוזמנים נהנו מקוקטיילים מפנקים של 'ואן גוך ישראל', שהיו מנותני החסות לאירוע. גם ״בגיר ישראל״ היו מנותני החסות והלבישו את צמד מנהלי ומייסדי ״הרבנית״ בלוק שלא היה מבייש חתן ביום חופתו…

בין הידוענים שנטלו חלק היו: אסי בוזגלו, יבגני זרובינסקי, איציק זוהר, בני פרץ טופז לוק, צביקה הדר, אביב ראובן, אמיר מלול, דורון ביטון, מיכה סלמה, קארין קליינברג, ענאהל שמואלי, אורית שהם ראבד, חוי חפץ, אסתי סוקולובסקי, זהבי חיימוביץ, בתיה שיף, אמונה אמסלם, שיראל אברהמי, מני הולנדר, רב הסלבס מרדכי חסידים, שוקי סלומון, ישי לפידות, שרולי ברונכר, יהודה עמר, אריאל זיידן, חיים שלמה מאעייס, פייגי קרויזר ועוד…

איציק אוחנה, מייסד וממנהלי ״הרבנית של האינסטגרם״ מתאר: ״לפני כשנה פתחנו את ״הרבנית״, לא היה דבר כזה ואנחנו שמחים ומופתעים כל יום מחדש מכמות האהבה שאנחנו מקבלים ברשת, אנחנו שמחים לספק לקהל שלנו שהולך וגדל מדי יום תוכן איכותי ועשיר, וכמובן שהכוח האמיתי של הרבנית הוא של העוקבים שלה. אנחנו רוצים להודות לכל החברות המסחריות שנטלו חלק באירוע של ואן גוך ישראל שהיו מנותני החסות לאירוע ונתנו בנו אמון ואכן ראו אירוע שלא היה כדוגמתו בהיסטוריה. תודה לכם״.

לאחר האירוע המלוטש, החלו ביקורת רבות ברשת החברתית מצד משפעיניות רשת שטענו כי נטשו לאות מחאה את המקום.

ביקורת רבה הוטחה על חוסר הצניעות ו"העירבוביה". חלק מהמשתתפות פרסמו תגובות מתנערות בחשבונות האינסטגרם שלהן, וטענו כי הוטעו על ידי המארגנים באירוע שאיננו הולם את המגזר ואת אורחות חייהן כנשים חרדיות.

יוני קדם הגיב על הביקורת בשיחה לוינט: "כואב לי שנשים חרדיות שרוצות לפרוץ ולעשות שינוי משמעותי, נחסמות באתרים החרדיים, שרומזים עליהן שהן 'מתיימרות להיות חרדיות' ואפילו לא שמים את התמונה שלהן. אלה שופרות של המפלגות החרדיות".

"אני מקבל המון מידע על ידוענים במגזר", אומר קדם. "זה עומד להתגרש, ההוא  ככה, זה הרביץ לאשתו – והבת של ההוא הסתבכה בשוק האפור. אלה אייטמים שהיו יכולים להביא לי ים עוקבים, אבל החלטנו, אני והשותף שלי, שאנחנו בחיים לא נשחיר. נבנה את עצמנו נטו מלפרגן".

למבקריו הוא אומר: "הייתה בלוגרית שניסתה להשחיר אותי ואמרה עליי כאילו הוריתי לבנות להגיע בלי בעליהן ולהביא לשם גברים זרים".

קדם מוסיף כי "תופעת הסלבס העולמית מראה שככל שיש יותר אנשים שאוהבים אותם – יש במקביל גם אנשים שלא אוהבים אותם. סלבס מייצגים לפעמים תרבות של ריקנות. הם לא מביאים עומק, והעולם – ובפרט במגזר החרדי – מרדד את אושיות האינסטגרם ככאלו שמתעסקות רק באיפור."

אהרון נוראני, עיתונאי חרדי ב"חדשות הסקופים" וצייצן, ביקר את קדם בשיחה לוינט ואמר. "דעתי אישית לא רלוונטית, אבל מה שקרה בעקבות האירוע זה שהבייס-ליין, שהוא קהל חרדי מודרני, לא אהב את זה, והיו הרבה שהורידו עוקב", הוא אומר. "אני אישית לא נכחתי שם, אבל היו בלוגריות חרדיות שהיו באירוע והתחילו להתנצל ולהגיד לא התכוונו ככה, והתכוונו ככה.

נוראני מוסיף: "אני לא מחלק ציונים מיהם חרדים, ואני עצמי לא הכי צדיק. אבל הנראות שם הייתה רעה. גברים ונשים בערבובייה בלי שמירת נגיעה, מנחות עם בגדים לא צנועים. תעשה מה שבא לך, בכיף, אבל אל תגיד שאתה מייצג את 'החרדי החדש'"

"זו תרבות שהביאו למגזר החרדי, שבעיניי קצת דוחה. זה כן האירוע ספציפי הזה, כי לא היה אירוע כזה עד היום. אני לא מחלק ציונים מיהם חרדים, ואני עצמי לא הכי צדיק. אבל הנראות שם הייתה רעה. גברים ונשים בערבובייה בלי שמירת נגיעה, מנחות עם לא צנועות בעליל. תעשה מה שבא לך, בכיף, אבל אל תגיד שאתה מייצג את 'החרדי החדש'".

אושיית הרשת חני וינברג, אשת אברך,  פרסמה בחשבון האינסטגרם שלה. "בואו נדבר קצת על המילה חרדי", כתבה וינברג לעוקבות שלה. "אותי אישית לא מעניין מה אנשים חושבים. מישהי יכולה לחשוב שאני מכוערת, מישהי יכולה לחשוב שאני שמנה, מישהי יכולה לחשוב שאני לא מאפרת יפה, זה לא רלוונטי לי… אז כן, אני חני וינברג, אני חרדית, אני צבעונית, אני מוגזמת…"אני באה מבית חרדי, החינוך שלי הוא חרדי, כל ההוויה שלי, כל מה שאני נושמת, כל מה שאני חיה ושואפת – זה חרדי, וזה כל כך לא מעניין אותי מה משהו יגיד… זה בסדר לחשוב שונה, זה בסדר לא להסכים. אני מכילה, אני מקשיבה".

זהבי חיימוביץ' מגדירה את עצמה כחרדית מודרנית. חיימוביץ' אומרת לוינט כי: "מי שהגיע לשם, ידע מראש לאן הוא מגיע – לבר בתל אביב. אמנם יש אלכוהול, אבל גם שמירה על הגבולות. הגעתי עם חברות שלי, וחוץ משיחות נימוס עם קולגות גברים לא היה שם שום דבר לא בסדר. אני לא מצליחה להבין על מה הסערה"
למה הן פחדו?"כי הן רוצות לרקוד על כל החתונות. הן לא מוכנות להגדיר את עצמן כחרדיות מודרניות, הן ממשיכות להגדיר את עצמן חרדיות קלאסיות ומאוד צדיקות, ומצד שני הן כן רוצות להגיע לאירועים וכן רוצות להיות חלק מהדבר הזה. הציבור החרדי", מבהירה חיימוביץ', "זה לא שחור-לבן, אפשר להיות חלק ממנו וגם לנכוח באירועים חברתיים ובהשקות – וזה לא מפחית ממך או מיראת השמים שלך. אבל הן פשוט קצת נלחצו מהביקורת. הקהל.

צילום: אור גפן @ghefen

6 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. הכל סבבה, רק אל תקראו להם חרדים!

    הכל סבבה, רק אל תקראו להם חרדים!

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. משועממים!!!!

    לא חרדי ולא נעליים, מה זה השטות הזאת???? משעמם להם בחיים???

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  3. הרבנית הפרוצה

    גועל נפש.פריציות,נשים נשואות,גברים.פשוט בא לי להקיא

    פנינה |
    הגב
  4. סדום ועמורה

    עכשיו אני מבין על מה כל האסונות באים עלינו

    יצחק |
    הגב
  5. איכס

    סדום ועמורה, תמיד מצדיקים את עצמם כדי להרגיע את המצפון, זה לא דרך ה'

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב