צבי יחזקאלי: "חמאס מעדיף ממשלה שתלויה ברע"מ"

גולן יוכפז וניסים משעל שוחחו ברדיו 'ללא הפסקה' עם הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי ('חדשות 13') שהתייחס להתנהלות חמאס לקראת המצעד.

גולן יוכפז וניסים משעל שוחחו ברדיו 'ללא הפסקה' עם הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי ('חדשות 13') שהתייחס להתנהלות חמאס לקראת המצעד. בראש ובראשונה התייחס יחזקאלי לאירועי אמש, ואמר: "שנה שעברה חמאס ירה טילים, זה ששנה אחרי אתה בא ואומר לטרור, 'אני מכיר בזה שיש טרור ואני לא מתקפל ואני ממשיך לצעוד', יש פה מסר מאוד חזק".

יש טענה באופוזיציה שבעצם חמאס מסתכל על בנט ועל לפיד חסרי הניסיון, אולי החלשים פוליטית ואומר 'איתם הרבה יותר קל לי להתעסק. הם הרבה פחות מפחידים אותי'. כמה זה נכון באופן כללי? וכמה זה מדויק אחרי אתמול?

"אני חושב שמה שמפחיד את חמאס זה לא מנהיגים שיוצאים למבצעים. אני חושב שמה שמפחיד את חמאס זה מנהיגים שעושים מעשי שיגעון, כמו אולמרט לדוגמה. שיכול פתאום לצאת למבצע ולהרוג לך 300 איש. אני חושב שלנתניהו הם התרגלו, והם חושבים שהממשלה הזו פחות משוגעת מהממשלה הקודמת, אבל באמת באמת אני אומר לך שכמעט ואין הבדל בראיית חמאס את הממשלות. הם יודעים רק דבר אחד – שהממשלה הזו תלויה יותר ברע"ם ולכן הם לא היו רוצים להרוס את הדבר הזה".

החמאס מאופק מתוך כוונה לשמור על יציבות הקואליציה הישראלית?

"כן. למרות שסינוואר כינה את עבאס משת"פ אני לא קונה את ההצהרות הללו. אני חושב שלחמאס יש אינטרס שבישראל תהיה ממשלה שהיא יותר מגוונת ומסונדלת מאשר ממשלה חד מימדית שיכולה להיות יותר מתחשבנת איתו".

אז רע"ם היא גורם ממתן מנקודת ראותו של חמאס?

"בהחלט יכול להיות. יכול להיות שיש לך פה סוג של תעודת ביטוח, אבל אני אומר שכל עוד חמאס שולט ברצועת עזה אתה תמיד תהיה מאוים בין אם רע"ם בממשלה ובין אם לא, ויגיע היום שאנחנו נצטרך לצאת למבצע בעזה. מעבר לזה, חמאס רואה את הגדה שהיא מוציאה פיגועים לבד אז למה הוא צריך לירות טילים? מבחינתו זה מצוין".

בהמשך התייחס להתנהלות ישראל מול איראן וטען שאנחנו נמצאים בצומת דרכים. "הפצצה קרובה, ההתחמשות של איראן קרובה, והסכם או לא הסכם זו כבר לא הנחת עבודה. צריך להתחיל לפעול וזה מתקדם. עכשיו המחירון הופך להיות יותר קל בטהרן, ואני חושב שהחיסול היה מאוד משמעותי כי זה היה החיסול הראשון שלא היה קשור לתוכנית הגרעין. עכשיו כל מי שעוסק בהפצת טרור בסוריה או בעיראק יתחשבנו איתו על אדמת איראן, כן".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *