קיבל אלף דונם בפטור ממכרז, לא עמד בתנאי החוזה ונדרש לשלם 2.5 מיליון

רשות מקרקעי ישראל תבעה אדם שחתם עמה על חוזה שימוש בקרקע, הפר את תנאיו ונותר בקרקע 17 שנה לאחר פקיעת החוזה

בית משפט השלום בבאר שבע, קיבל את תביעת רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) שביקשה לפנות אדם מ־1,000 דונם ברמת נגב. בנוסף, קבע ביהמ"ש כי על האדם לשלם דמי שימוש בשווי של כ־2.5 מיליון שקל על הזמן בו השתמש בקרקע ועל כל אלה הוסיף לו תשלום הוצאות משפט בגובה 65 אלף שקל.

מתביעת הפינוי עולה כי לבקשת הנתבע הוקצו לו בשנת 2000 אלף דונם ברמת נגב בפטור ממכרז. הנתבע קיבל את השטח כדי לגדל עליו עצי אשל. בשנת 2001 נחתם בינו ובין רמ"י חוזה פיתוח לשלוש שנים. חוזה זה לא הוארך ולא נחתם אחר תחתיו.

בין הצדדים לא הייתה מחלוקת כי לא נחתם חוזה חדש, אך הם היו חלוקים בנוגע לנסיבות בגינן לא נחתם. לטענת המדינה לא נחתם חוזה מחדש, כיוון שהנתבע ביצע הפרות שונות לאורך השנים. כמו אי תשלום דמי שימוש, נטיעה מעבר לשטח העסקה ונטיעת סוגי עצים שונים מהמוסכם, אי עיבוד רציף והזנחת הקרקע. הנתבע מצידו טען כי אף שלא נחתם חוזה חדש, החזיק בשטח בידיעה ובהסכמת רמ"י ולגרסתו חלק מההפרות הנטענות היו ידועות ואושרו.

ב־2017 הודיעה רמ"י על ביטול החוזה עקב ההפרות הרבות של הנתבע. כאמור, בית המשפט קיבל את עמדתה של רמ"י וקבע כי על נתבע לשאת בתשלום דמי שימוש, שכן לא הייתה בכוונת רמ"י לאפשר שימוש במקרקעין ללא תמורה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *