קידום אתרי חנות – למה זה חשוב וכיצד מקדמים אתר חנות ברשת

 

הנתונים מלמדים שלמעלה מ-80 אחוז מהישראלים מבצעים רכישות אונליין. במקרים רבים, ישראלים מעדיפים לבצע קניות דרך האינטרנט ולא באופן פרונטאלי. זה הרבה יותר נוח, פשוט וזמין עבורם.

מבחינת בעלי עסקים זה אומר שני דברים:

דבר ראשון, הם לא יכולים לוותר על התקנת חנות וירטואלית באתר שלהם. אם לא יתקינו, הרי שהם יוותרו על נתח לקוחות גדול ומשמעותי שיעדיף לפנות לאתר אחר ולרכוש מוצרים ושירותים אצל בתי עסק אחרים.

דבר שני, הם צריכים להשקיע לא רק בהליך קידום אתרים סטנדרטי אלא לחפש מומחים בתחום של קידום אתרי חנות. על פניו זה לא שונה באופן מהותי ובכל זאת קיימים הבדלים מסוימים, מעצם העובדה שאתר חנות באינטרנט בנוי אחרת מאתר אינטרנט רגיל.

ככלל, בעלי עסקים צריכים להשתמש במומחים בתחום של קידום אתרים ולא לעשות זאת לבד. אותם מומחים ידעו כיצד לייצר תוכנית קידום ולעבוד על פיה, איך לעשות ניתוח מילות מחקר, כיצד לבנות היררכיה באתר, לייצר קישורים חיצוניים ופנימיים, לעדכן את האתר בתוכן רלוונטי ועוד.

אחת כמה וכמה נכון הדבר כשמדובר על קידום אתרי חנות. מדובר על אתרים הכוללים עמודים, קטגוריות ופריטים שצריך לקדם אותם באופן ספציפי ומדויק, הן בקידום אורגני והן בקידום ממומן. הכוונה היא שהגולשים שמחפשים מוצר שירות, יגיעו ישירות לאתר של בית העסק וירצו לרכוש ממנו את המוצר ולא יחפשו אותו במקום אחר.

איך עושים את זה בצורה נכונה

כאמור, קידום אתרי חנות חייב להתבצע על ידי גורם מקצועי שמכיר את התחום ויודע איך לקדם אתרים באופן כללי, עמודים, קטגוריות ומוצרים באופן ספציפי.

לדוגמא, הוא יקדם את האתר באופן כללי על פי ביטויים רחבים, אך הוא גם יחפש ביטויים פופולאריים שקשורים למוצרים ספציפית אותם הגולשים מחפשים ובית העסק מציע. הוא יקדם אותם ברמות שונות, החל מהרמה הכללית וכלה ברמה לוקאלית. הקידום יכלול תכנים, קישורים, שיתופי פעולה ועוד.

תהליך הקידום יכלול גם בנייה נכונה של האתר, כך שגולש המחפש מוצר מסוים, יוכל לקבל עליו את המידע הרלוונטי ובמקביל ייחשף למוצרים דומים או מוצרים שיכולים לעזור לו ליהנות ממנו. לדוגמא, אם הוא מדובר בבית העסק לשיווק מחשבים וציוד היקפי, אז לצד קידום ושיווק של מחשב מסוים, הגולש יקבל מידע על ציוד היקפי כמו מקלדות, עכברים, רמקולים ואפילו כסאות לגיימינג. אלו מוצרים שהרבה פעמים גולשים מחפשים באופן יישיר או מעוניינים לקנות כשהם "מגלים" אותם בעמוד.

הדרך לייצר קשר בין מצרים שונים ולקדם אותם, כך שהגולש ידע שבית העסק מציע את כל המוצרים והוא יכול לרכוש אותם במקום אחד, מאפשרת לקדם את האתר בצורה הרבה יותר משמעותית ומדויקת, מה שמעניק לו חשיפה רבה יותר ומגדיל את כמות הגולשים הנכנסים אליו.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *