קידוש השם: אברך חרדי קטף את המקום הראשון בהיכל התהילה של מערך הסייבר הלאומי

שמואל לנצ'נר, אברך חרדי העוסק לפרנסתו בחברת התקשורת "ימות המשיח" הוכתר כזוכה במקום הראשון בהיכל התהילה של מערך הסייבר הלאומי המתעדכן אחת לחודש • לנצ'נר: "בזכייה הזו אין פרס כספי או תמריץ אחר ולמרות זאת אנשים רבים ובתוכם חרדים רבים עמלים על  מנת לסייע לביטחון המדינה"

לכזה דבר הוא לא ציפה: אברך חרדי אשר הגיש דיווחי אבטחה רבים למערך הסייבר הלאומי הופתע לגלות במהלך הימים האחרונים את שמו מתנוסס באתר הממשלתי כמי שזכה במקום הראשון הנחשק ב"היכל התהילה" של המערך.

מבירור קצר מדובר בשמואל לנצ'נר, אברך חרדי, העוסק לפרנסתו בחברת התקשורת המפורסמת "ימות המשיח". לנצ'נר שהגיש דיווחי אבטחה רבים למערך הסייבר הלאומי זכה לאות כבוד וכן להערכה רבה מצד מערך הסייבר הלאומי.

הזכייה במקום הראשון מגיעה כאמור לאחר דיווחים רבים שהגיש לנצ'נר למערך הסייבר הלאומי. בין היתר הוא חשף: דליפת מידע מבית הרפואה רמב"ם, כך שע"י שינוי הקישור שניתן בעת הקבלה למיון ניתן היה להיחשף לסטטוס הטיפולים במטופלים אחרים.

עוד חשף לנצ'נר למערך הסייבר: דליפת מידע מאתר מועצה אזורית זכרון יעקב, בין היתר נמצאו מסמכים מסווגים שמפרטים את היערכות האבטחה בירי רקטות ומהו היקף המתקפה הנדרש בשביל לפגוע באסדות הגז, בנוסף הוא אף דיווח על "תיכון שוהם" שבעקבות הרשאות גישה שגויות, קבצים עם מידע אישי של תלמידים היה חשוף לגולשים.

יצוין כי הזכיייה הינה במסגרת התכנית לגילוי חולשות אחראי, במסגרתו יכול כל אזרח לדווח למערך הסייבר הלאומי אודות חולשה שאיתרו ובכך לתרום באופן משמעותי להגנה על מרחב הסייבר הישראלי.

באתר הממשלתי נכתב כי, "הדיווחים אשר מגיעים אל המערך במסגרת התכנית לאסגרת חולשות משמשים כמכפיל כוח באיתור וצמצום חולשות במרחב הסייבר הישראלי ובכך מסייעים בהעלאת החוסן של מדינת ישראל".

"היכל התהילה נועד להביע את הערכתנו לשיתוף הפעולה והבחירה לדווח אודות חולשה שהוגדרה כמהותית על ידי המערך. היכל התהילה מציג את הפרטים אודות הדיווחים האיכותיים וכן מדרג את תרומתם למאמץ. הציון הוא שקלול של כמות הדיווחים, ערכיות הדיווחים ואיכות הדיווח. תודה גדולה לכל המדווחים".

לנצ'נר הגיב על הזכייה ואמר: "בימים האחרונים מופצת שנאה רבה כלפי הציבור החרדי. וכעת ניתנה לי הזכות להוכיח עד כמה הם טועים. הזכיה הזו באה להגיד: הציבור החרדי, לא רק שעובד אלא גם תורם לביטחון המדינה. בזכייה הזו אין פרס כספי או תמריץ אחר ולמרות זאת אנשים רבים ובתוכם חרדים רבים עמלים על  מנת לסייע לביטחון המדינה, ללא ציפייה לתמורה אלא מתוך רצון לתרום מתוך תחושת שליחות".

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. חץ נוסף

    בעיני הטוענים ללימודי ליב"ה כשהם חסרי מושגים בסיסיים ביהדות שבן 3 יודע…

    שלי |
    הגב