ראש הממשלה לחברי קונגרס דמקורטים ורפובליקנים: אנחנו חייבים לנצח!

נתניהו היה נחרץ בעמדתו בעניין המלחמה בעזה: "חשבתי שהחלטת ארה"ב במועצת הביטחון היתה צעד מאוד לא טוב"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אתמול (רביעי) עם הסנטור ריק סקוט, בלשכתו שבירושלים. ראש הממשלה הודה לסקוט על ביקורו בירושלים ועל תמיכתו הבלתי מסויגת במדינת ישראל, בייחוד בעת הזו. בפגישתם אמר נתניהו:

"חשבתי שהחלטת ארצות הברית במועצת הביטחון היתה צעד מאוד לא טוב. מה שהכי גרוע בה זה שהיא עודדה את חמאס לנקוט עמדה נוקשה ולסמוך על כך שהלחץ הבינלאומי ימנע מישראל לשחרר את החטופים ולהרוס את חמאס. ההחלטה שקיבלתי – שלא לשלוח את המשלחת לוושינגטון בעקבות ההחלטה הזאת – היתה מסר לחמאס שלא יסמכו על הלחץ הזה. זה לא יעבוד. אני מקווה שהם יבינו את המסר".

נתניהו נפגש גם עם משלחת חברי קונגרס מטעם איפא"ק ואמר להם: "אני שמח לראות את כולכם, חברים ותיקים של ישראל, שתומכים בנו בקביעות. זה חשוב מאוד לשמר את התמיכה הדו־מפלגתית בכל עת, ובמיוחד בזמנים קשים אלה. אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להבהיר וגם להפריך דברים מסוימים שנאמרים על הברית הדו־מפלגתית שלנו ועל החשיבות שלה.

"אני לא יודע אם אתם יודעים זאת, אבל לפני שבוע או שבועיים, איראן פתחה בקמפיין באופן רשמי ביחד עם חיזבאלל-ה, שתקף גם לגבי חמאס, החות'ים וכו', שהמדיניות הרשמית היא להפוך מעמדה אידאולוגית של הרס ישראל, לתכנית פרקטית לטווח הארוך כדי להרוס את המדינה. אנחנו חייבים לנצח. אין תחליף לניצחון!

"איך עושים זאת? אחד הדברים שפתחנו איתם – בתמיכת הנשיא ביידן וההנהגה, זו תמיכה חשובה שאנחנו מעריכים מאוד – שמטרתנו היא להרוס את היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס בעזה. חייבים להשמיד את חמאס, לא בתור רעיון. הנאציזם לא הושמד כרעיון במלחמת העולם השנייה, אבל נאצים לא שולטים בגרמניה. עדיין קיימים ניאו-נאצים, אבל המטרה היא להשמיד את הארגון.

"הדבר השני הוא לשחרר את החטופים. אלו הן מטרות שמתקיימות בו זמנית, כיוון שהפעולה המבצעית היא מה שיוצרת את הלחץ לשחרר את החטופים. שחררנו חצי, אנחנו מתכוונים לשחרר את כולם. הדבר השלישי הוא ליצור מצב בו עזה לא תהווה איום לישראל שוב. אלו הן המטרות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *