רב המשטרה בפנייה חריגה: "שאו את הנשק בשבת"

רב המשטרה פנה אמש במכתב לרבני ישראל וביקש מהם לקרוא לציבור המתפללים לשאת נשק בשבת ולהשאיר טלפון כשר פתוח בשבת: "השכונות הדתיות ובתי הכנסת יכולים לשמש כר נרחב לפעולות טרור"

למרות הודעת המשטרה כי נכון להיום אין התרעות ממוקדות על מפגעים המבקשים לבצע פיגועים בריכוזים חרדיים, מכתב ששיגר אמש רב המשטרה לרבני ישראל מעורר בהלה בציבור.

במכתבו פונה רב המשטרה, נצ"מ הרב רמי ברכיהו לרבני ישראל ומבקש מהם להורות על נקיטת מספר צעדים לשלום הציבור בשבתות ובמועדי ישראל.

"בעקבות אירוע הטרור הקשה בשכונת 'נווה יעקב' בירושלים שאירע בליל שב"ק פרשת 'בא', ולמצער בו נהרגו שבעה בני אדם הי"ד, אנו למדים שהשכונות הדתיות ובתי הכנסת יכולים לשמש כר נרחב לפעולות טרור, כאשר אירוע זה מצטרף לפיגועי הטרור שאירעו בעיר בני ברק ובעיר אלעד בשנה שעברה", נכתב בפתח המכתב.

הרב ברכיהו מיציין במכתבו כי התייעץ עם גורמי המקצוע במשטרת ישראל ולאחר מכן עם גדולי הדור שליט"א, וכי בהמשך להתייעצויות הוא פונה לרבני ישראל "שינחו בקהילותיהם שכל מי שיש לו רשיון לנשק שישא עמו את הנשק בשבת בפרט בזמני התפילות בבתי הכנסת".

עוד צוין במכתב, כי "ראוי שבכל בית כנסת יהיה פלאפון כשר שניתן יהיה להתקשר למשטרה אם חלילה מתרחש אירוע חירום. כמובן שבכל אירוע חשש לפיקוח נפש יש להתקשר למשטרה למספר 100 גם בשבת".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *