רגע לפני השבעת הממשלה: השר העניק אות הוקרה לארגון החרדי

הטקס האחרון: שר הבריאות ויו"ר מר"צ לשעבר ניצן הורוביץ העניק היום את מגן שר הבריאות להתנדבות במערכת הבריאות | בין מקבלי האות ארגון רפואה ושמחה שמפעיל אלפי מתנדבים בכל רחבי הארץ | יו"ר רפואה ושמחה הרב ישראל צ'ישינסקי: "דווקא בעת הזאת, חשוב להבליט ולהוקיר את המתנדבים שמקדישים מזמנם וממרצם ללא הבדל דת, גזע או השתייכות פוליטית"

מודל לחיקוי. רגע לפני שמוחלפת הממשלה, ושר בריאות חדש נכנס לתפקידו, העניק היום שר הבריאות ניצן הורוביץ את 'מגן שר הבריאות להתנדבות במערכת הבריאות' לארגון 'רפואה ושמחה'. האות היוקרתי נועד להעלות על נס מעשי התנדבות של יחידים או קבוצות, שבמסירותם ודבקותם במשימה שנטלו על עצמם, מהווים אות ומופת לרבים.

את המגן המכובד – שלא הוענק מאז שנת 2018 – העניקו שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל המשרד ד"ר נחמן אש והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות ד"ר ספי מנדלוביץ' ליו"ר רפואה ושמחה הרב ישראל צ'ישנסקי ומנכ"ל הארגון הרב מאיר קווין.

'רפואה ושמחה' קיבל את האות על התנדבות בקטגוריית הארגונים, זאת לצד פרסים נוספים שהוענקו לאנשים פרטיים שהצטיינו לשבח על פעילות התנדבותית מיוחדת. בדברי ההסבר לבחירה ב'רפואה ושמחה', נכתב כי הפרס ניתן על הפעלתו של מוקד מיוחד לסיוע לחולי קורונה ובני משפחותיהם, מוקד אשר קיבל מאות פניות לסיוע מדי יום.

פעילות ההתנדבות העניפה של 'רפואה ושמחה' כוללת גם מערך אמבולנסים, הפועל ללא עלות עבור נכים הזקוקים לעזרה בהסעות לטיפולים רפואיים בבתי החולים ברחבי בארץ, יחידת אופנועים לשינוע תרופות מבתי מרקחת ודגימות דם, נופשון לתינוקות בעלי נכויות והוריהם וכן רשת עניפה של מתנדבים מכל גווני האוכלוסיה בישראל. בשנת 2019 החלה העמותה להוביל את מיזם 'מחוברים און ליין' באמצעות שימוש ביישומון וואטסאפ המעניק סיוע בזמן אמת במקרי חירום רפואיים.

השר הורוביץ שיבח את ראשי 'רפואה ושמחה' ואמר כי: "טקס הענקת 'מגן שר הבריאות להתנדבות' הוא הארוע הכי מרגש בשנה עבורי, ארוע שכולו הכרת הטוב: הענקת מגן שר הבריאות למתנדבים. אלה אנשים מופלאים. אנשים שנותנים את הנשמה למען פצועים, נכים, שורדי שואה, מתמודדי נפש. בשם מערכת הבריאות – תודה!".

לדברי הרב ישראל צ'ישינסקי יו"ר רפואה ושמחה: "כמעט עשרים שנה שאנחנו נמצאים בכל רחבי הארץ 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה, כדי לסייע לכל אדם שזקוק לעזרה רפואית. ביחד עם למעלה מ-10,000 המתנדבים שלנו, הפכנו לאחד מארגוני ההתנדבות הגדולים בתחום הבריאות. המתנדבים היקרים שלנו עושים ככל יכולתם על מנת להיטיב עם חולים ובני משפחותיהם. דווקא בעת הזאת, חשוב להבליט ולהוקיר את המתנדבים שמקדישים מזמנם וממרצם ללא הבדל דת, גזע או השתייכות פוליטית".

הרב מאיר קווין מנכ"ל עמותת 'רפואה ושמחה' אמר לאחר קבלת מגן שר הבריאות "התעודה שקיבלנו היום משר הבריאות מוקדשת לכם, מנהלי ומנהלות הקבוצות ואלפי מתנדבות ומתנדבי מערך האון ליין של הארגון שנמצאים בכל מקום על פני כדור הארץ, אתם אלו שעושים את העבודה האמיתית ויחד נעשה את העולם טוב יותר".

צילום: יורם סעדון

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. הורוביץ יא זבל בפסח תאכל חמץ ותחנק אמו

    לא שכחנו מי רצה לכפות חמץ בבתי חולים פפוועע חלאת אנוש

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב