"רוב התלונות הן של ארגוני שמאל קיצוני שנמצאים בכלל בתל אביב"

ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון בראשות חה"כ צבי סוכות (הציונות הדתית), קיימה היום (שלישי) דיון תחת הכותרת "פעילות מתסיסה של פעילים ביו"ש, שמרכז חייהם אינו יו"ש".

יושב ראש הוועדה, חה"כ סוכות, אמר בפתח הדיון: "אנחנו נמצאים עדיין בעיצומה של מלחמה קשה. בשביל לנצח במלחמה צריך לעשות דברים רבים. להילחם בחזית הצבאית, לפעול בחזית המדינית, להתיישב, להתפלל. כדי שהניצחון הצבאי יגיע, צריך להסיר את כל מה שמפריע לו. אי אפשר לנצח בלי שנלחמים במי שעושה ככל יכולתו להפריע למלחמה הצודקת שלנו.

"זו הסיבה שהתכנסנו היום, באמצע המלחמה, לדון בנושא האנרכיסטים. כל כך הרבה מלל מיותר נאמר בעבר אודות "אלימות המתנחלים" אבל עוד לא עסקו פה, בבית הזה, עד היום, במי שבאמת מחולל אלימות רבה וקשה ביהודה ושומרון – פעילי שמאל אנרכיסטיים וקיצוניים שנטפלים לחיילי צה"ל ולמתיישבים גיבורים. זוהי רעה חולה, ואנחנו פה בשביל לטפל בה. אני מאמין שאחרי ביעור הנגע הזה, נתקרב עוד צעד חשוב אל הניצחון החשוב".

חה"כ אריאל קלנר (הליכוד) אמר בדיון: "המלחמה שלנו על הארץ הזו בכלל ועל יהודה ושומרון בפרט, מתבצעת נגד תנועת מלקחיים. מצד אחד הטרור הערבי האכזרי היום־יומי, ומהצד השני יש לנו את התופעה הזו של אנרכיסיטם גורמי שוליים מהארץ ומהעולם שמגיעים לאזור במטרה להתסיס את השטח. אנשים אנטישמים לכל דבר ועניין, הם תומכים בטרור".

ח"כ לימור סון הר מלך: "מדינת ישראל מתמודדת במאבק קיומי על עצם החיים שלנו פה, ויש מי שבאופן מטורף והזוי, מאפשר תופעה שלא יכלה לתהקיים בשום מקום אחר. אותם אנשים מגיעים לפה במעטפת של תיירים, חייבים לייצר גוף מתכלל כדי למגר את התופעה, שיש לה השלכות והיבטים מאוד מסוכנים לביטחון של אזרחי מדינת ישראל. בשום מדינה שפויה תופעה כזו לא הייתה מתאפשרת".

ראש מועצת בקעת הירדן דוד אלחיאני: "יש קבוצה של אנשים, מאורגנת, ממומנת ומתוזמנת שכל מטרתה ליצור מוקדי חיכוך כדי להתסיס את השטח  ולהשחיר את פניה של מדינת ישראל. רק מאוקטובר היו שבעים אירועים של חיכוך. כל אירוע כזה גורם לכך שכוחות הביטחון במקום לשמור על מתיישבים בתקופה רגישה, נאלצים להתרוצץ בין מוקדי החיכוך".

נצ"מ אבישי מועלם, מפקד ימ"ר מחוז ש"י אמר: "מתחילת המלחמה יש עלייה במספר התיקים והתלונות מצד ערבים ואנרכיסטים, כאשר נפתחו 191 תיקים, מתוכם 90 התבררו כתלונות שווא בגזרת דרום הר חברון. רוב התלונות הן תלונות מכוונות של ארגוני שמאל קיצוני שנמצאים בכלל בתל אביב ומודיעים שיש אלימות של פעילי ימין. בגזרת בקעת הירדן אנחנו מדברים על שבעים אירועים שמתוכם חמישים אחוז התבררו כתלונות שווא".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *