רופא אף אוזן גרון פרטי – מה זה דיספגיה ולמה מומלץ לפנות לרופא פרטי לטיפול

תהליך בליעה הוא באופן טבעי אחד התהליכים החשובים ביותר שגוף האדם מבצע. זה תהליך שהאדם לומד מיומו הראשון לעשות, ועם כל הגיל הוא משתכלל בזה, עד שהוא הופך לילד או נער, אז התהליך הופך להיות מובנה אצלו.

אנשים המתמודדים עם דיספגיה (הפרעות בליעה) חייבים לטפל בבעיה כמה שיותר מהר, מאחר ומעבר לקושי שנוצר בתהליך, יש לה השפעה גדולה על היכולת לצרוך מזון וכתוצאה מכך, יש לה השפעה על הרגלי תזונה, משקל גוף, ובמקרים קיצוניים היא יכולה אף להוביל למצב של תת תזונה.

בשביל להבין איך הבעיה משפיעה בהיבטים רחבים על מי שמתמודד איתה ומדוע נכון לפנות אל רופא אף אוזן גרון פרטי בשביל לטפל בה, צריך להבין תחילה מה זה בכלל דיספגיה וממה היא נוצרת.

מה זו דיספגיה ואיך היא משפיעה על אנשים שמתמודדים עם הבעיה

דיספגיה, כאמור, הוא מונח להפרעות בליעה. מצב בו אנשים מתקשים להעביר מזון דרך הפה אל הקיבה. הקושי נובע מתחושת כאב וכן הרבה פעמים חשים כאילו האוכל נתקע בגרון, אין אפשרות לבלוע אותו או חשים כאב בזמן הבליעה, האוכל "עולה" (מה שיוצר רצון להקיא אותו או יוצר תחושה כזו בלי לבצע את הפעולה בפועל) הזלת ריר בזמן הבליעה, צרבות, שיעולים ועוד. במקרים קיצוניים, דיספגיה לא מטופלת יכולה להוביל לאובדן משקל וכאמור גם למצבים של תת תזונה.

דיספגיה יכולה להופיע בכל גיל, אך היא נפוצה יותר בגילאים מאוחרים מאשר בגילאים מוקדמים. התופעה הזאת יכולה להתרחש במצבים שונים.

ראשית, בעיה אמיתי בוושט. מה שיוצר למשל רפלוקס קיבתי, מצב בו חומות הקיבה חוזרות אל הוושט ויוצרות נזק ברקמות.

שנית, קושי בחלק העליון של הוושט מה שמקשה על היכולת של המזון לעבור מהפה אל הגרון ולוושט, זה עלול לייצר חנק, שיעולים ותחושות אחרות.

שלישית, אנשים שיש להם פצעים בפה כתוצאה מטיפולי כימותרפיה והקרנות, הרבה פעמים גם מתמודדים עם פגיעה ברירית הפה מה שיכול להוביל גם לנזק בוושט ולכן גם לכאבים ביכולת הבליעה.

למה חשוב לפנות לרופא אף אוזן גרון פרטי?

דיספגיה היא תופעה שיכולה להיות מאוד בעייתית ולכן היא דורשת טיפול מהירה ויסודי. תופעה זו יכולה להקשות לא רק על תהליכי בליעה אלא גם על תהליכי נשימה וכן לייצר דלקות וזיהומים במערכות הפנימיות של הגוף. מעבר לכך, כפי שציינו, היא עלולה להוביל לירידה במשקל גוף ואפילו לתת תזונה.

רופא אף אוזן גרון פרטי ידע לטפל בבעיה בצורה נכונה, מדויקת ומהירה. רופא פרטי יוכל לקבל את המטופלים המתמודדים עם הבעיה בהקדם ולספק לו טיפול מהיר ויסודי על מנת שיוכל להחלים ולחזור אל שגרת חייו, בין אם זה באמצעות תרופות, מזון רפואי, הזנה צינורית או באמצעים אחרים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *