רוצים COCO? מעכשיו קל יותר לרכוש אג"ח מסוג קוקו בבורסה הישראלית

מחזור המסחר באגרות חוב מסוג קוקו זינק בשבועיים האחרונים פי שלושה בהשוואה ל־90 ימי המסחר שקדמו להם

מהבורסה לניירות ערך נמסר כי החל מהשביעי בינואר יחידת המסחר של חמישים אלף שקלים ערך נקוב באגרות חוב מסוג COCO ובמקומה נקבע גודל פקודה מזערי של עשרת אלפים שקלים בלבד. ביטול יחידת המסחר והורדת הרף ל־10 אלף שקל, הביאו, כבר בשבועיים הראשונים, לזינוק של פי שלושה במחזור המסחר היומי הממוצע באג"ח  COCO בהשוואה ל־90 ימי המסחר שקדמו לשינוי

נזכיר כי ב־12 בנובמבר אישרה הבורסה גם לחברות כרטיסי האשראי לגייס איגרות חוב מסוג COCO בנוסף לבנקים ולחברות הביטוח. מה שהוסיף עניין באגרות חוב אלו. אג"ח קוקו (COCO) הן אגרות חוב "היברידיות" שהגוף שמנפיק אותן יכול, בתנאים מסוימים, להגדיר אותן כהון. כלומר להפוך אותן לסוג של מניה. בגלל הסיכון האפשרי לרוכשי האג"ח מהסוג הזה, הריבית תהיה בדרך כלל גבוהה יותר מזו שתוצע באגרת חוב רגילה.

24 סדרות של תעודות התחייבות מסוג COCO נסחרות כיום בבורסה בתל־אביב. כש־23 מהן הונפקו על־ידי הבנקים. בבורסה מזכירים שמערכת הבנקאות הישראלית ידועה בשמרנותה, ביציבותה וברמת הפיקוח הגבוהה שמוטלת עליה. היא גם הציגה עמידות מרשימה במהלך שורת משברים פיננסיים בשנים האחרונות. כך שהחשש שהאג"ח מהסוג הזה יומר להון, אינו גדול. מאידך, בדרך זו לבנקים קל יותר לגייס כסף ולו בשל התשואה הנקובה.

בבורסה אומרים כי לפני ביטול יחידת המסחר, התקשה הציבור הרחב לאג"ח COCO , לא במישרין, בשל יחידת המסחר הגבוהה, ולא בעקיפין, באמצעות מוצר עוקב מדד שמקנה פיזור, בשל קשיי עקיבה והיעדר תחרות. כל אלה גרמו לכך שנתוני הסחירות של אג"ח COCO לעומת אג"ח קונצרניות רגילות שהנפיקו הבנקים, היו נמוכים מאד (להמחשה: יחס המחזור של אג"ח COCO היה קטן פי חמישה מיחס המחזור של אג"ח קונצרני רגיל שהנפיקו בנקים). עתה, שבועיים אחרי ביטול יחידת המסחר בת חמישים אלף השקלים, נרשם זינוק של פי שלושה במחזור המסחר היומי הממוצע באג"ח  COCO לעומת שלושת החודשים שקדמו לשינוי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *