רימונים ומטענים, חגורות נפץ ורובים בתוך בית ספר ומטה אונר"א בעזה

כוחות צה"ל חשפו מתחת למטה המרכזי של אונר"א ברצועה מנהרת טרור ובה חוות שרתי תקשורת של ארגון הטרור חמאס

צה"ל חשף בסוף השבוע עדויות מפלילות על אונר"א, סוכנות הפליטים של האו"ם לפליטי 48. בהכוונה מודיעינית של שב"כ הגיעו הלוחמים לפיר מנהרה סמוך לבית ספר של ארגון אונר"א. הפיר הוביל לתוואי תת־קרקעי ששימש כנכס משמעותי של המודיעין הצבאי של חמאס ועבר מתחת למבנה המשמש כמטה המרכזי של אונר"א ברצועה.

התוואי נבנה בעומק של 18 מטרים ובאורך של 700 מטרים והכיל מספר דלתות הדף. בפשיטה אותרו אמצעים מודיעיניים ממגוון רחב של סוגים. מיצוי המודיעין החדש שנמצא יאפשר פשיטה על יעדי חמאס נוספים. השמדת התוואי פוגעת ביכולות המודיעין של חמאס. נזכיר כי מדינות רבות כבר הודיעו כי ינתקו את קשריהן עם אונר"א ולא יעבירו לה עוד תרומות בעקבות מידע על מעורבות פקידיה בטבח שמחת תורה.

חגורות נפץ. צילום: דובר צה"ל

הלוחמים איתרו תשתית חשמל בתוך המנהרה המחוברת למבנה המטה המרכזי של אונר"א, דבר המעיד על תספוק חשמל לתוואי המנהור באמצעות נכסי אונר"א. בעקבות ממצאים אלו ועל בסיס מודיעין מקדים של שב"כ, פשטו הלוחמים על המטה המרכזי של ארגון אונר"א, המכיל את משרדיהם של מספר ארגונים הומיניטריים ובין לאומיים. בתוך משרדי המבנה אותרו אמצעי לחימה רבים, ביניהם רובים, תחמושת, רימונים ומטענים.

במשרדים של פקידי אונר"א נמצאו אמצעי מודיעין ומסמכים שהעידו כי אותם משרדים שימשו את מחבלי ארגון הטרור חמאס. "מפה מנהלים אונר"א את כל העבודה היום־יומית שלהם", ציין מפקד חטיבה 401, אל"ם בני אהרון. "אפשר למצוא פה חגורות נפץ, רימונים, נשקים ועוד שלל גדול של אמל"ח ומטענים בתוך המשרדים של אונר"א שנותנים חסות לארגון הטרור חמאס, ביום־יום וגם במלחמה", פירט אהרון והוסיף: "חמאס משתמש באפשרות שאונר"א נותנים להם כדי לתקוף את כוחותינו, כדי לתקוף מכאן את אזרחי ישראל".

מפקדת שייטת 13 שגם היא פועלת במקום, אמר: "אנחנו נמצאים בתוך המטה הראשי של אונר"א ברצועת עזה. אפשר לראות איך למעשה הארגון מאפשר לחמאס לעשות שימוש בתשתיות שלו. אפשר לראות פה ממש מטענים, ולצד המטענים אפודים, חומרי חבלה למיניהם, מערכות חבלה, אפודי נפץ, מטענים, מערכות הפעלה, מדים וציוד לחימה.

"המתקן הזה אמור לשמש כחמ"ל, ופשוט ניתקו את כל מכשירי ההקלטה ואת כל מערכות התקשורת שלו, כדי לא להשאיר אפילו זכר אחד לשימוש שמאפשר אונר"א לחמאס בתשתיות שלו. כל ה-DVR וכל המצלמות פשוט נותקו. אפילו את השלטים הם סילקו מפה, כדי שלא נוכל לזהות ולא נוכל לדעת. בתוך הארון שקית עם רימונים מוכנים לשימוש ועוד מחסנית, זה לצערי מה שאונר"א מאפשר לחמאס לעשות בתשתיות ובמתקנים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *