רכשו דירת יוקרה ורשמו אותה על שם בן משפחה נכה כדי להימנע ממס רכישה

ברשות המיסים חושדים בבני זוג שרכשו דירה ב־7.5 מיליון שקל, כי התחמקו מתשלום מס רכישה בסך כ־600 אלף שקל

בני זוג מרעננה הובאו היום (שלישי) בפני בית משפט השלום בראשון לציון ושוחררו בתנאים מגבילים לאחר שנעצרו בחשד לעבירות על חוק מיסוי מקרקעין וחוק איסור הלבנת הון. על פי החשד, רכשו בני הזוג דירת יוקרה ברעננה בשווי של 7.5 מיליון שקלים ורשמו את הדירה על שם קרוב משפחה ממדרגה ראשונה שמוכר כנכה. כך התחמקו, על פי החשד, מתשלום מס רכישה בסך של כ־600 אלף שקלים.

תקנות מס רכישה קובעות כי נכה, עיוור או נפגע פעולות איבה זכאים לשיעור מס רכישה מופחת של מחצית האחוז בלבד בתנאי שהדירה נרכשה על ידי הזכאי לשם מגוריו. בביקורת שערך משרד מיסוי מקרקעין נתניה, עלה חשד כי קרוב המשפחה של החשודים לא גר בדירה. אמנם מיד לאחר הביקורת שינה קרוב המשפחה את כתובתו במשרד הפנים לכתובת הדירה, אך אשתו בחרה שלא לשנות את כתובתה. עוד עלה בביקורת כי קרוב המשפחה רכש דירה למגורים כשנה לפני רכישת דירת היוקרה האמורה.

בעקבות ממצאי הביקורת הועבר המקרה לחקירת פקיד שומה חקירות מרכז. מבדיקה שערכה היחידה החוקרת בחשבונות הבנק של החשודים, עולה החשד כי הם אלו ששילמו בפועל על הדירה והם אלו שמשלמים את המשכנתא. השניים, כאמור, שוחררו בתנאים מגבילים. החקירה נמשכת.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *