שווה להשקיע בבורסה? בעלי המניות של הבורסה קיבלו 428 מיליון שקל

על־אף הפרות הסדר ברחובות, איומי הסרבנות, הוצאת הכספים מישראל, הטבח והמלחמה שבעקבותיו, רשמה הבורסה זינוק חד ברווחיה

הבורסה מסכמת את שנת הכספים הקודמת (2023) שכבר הספקנו לשכוח, כשנת שיא עם גידול של 8% בהכנסות וזינוק חד של 74% ברווח הנקי. הבורסה תחלק לבעלי מניותיה דיבידנד בסך 42 מיליון שקלים וזאת בהמשך לדיבידנד בסך 231 מיליון שקלים ששולם בינואר האחרון. על־כך יש להוסיף רכישות עצמיות בשנה הקודמת בסכום כולל של 155 מיליון שקלים. מינואר 2023 ועד היום שילמה הבורסה לבעלי מניותיה סך הכל 428 מיליון שקלים.

ההכנסות בשנה הקודמת הסתכמו בכ־390 מיליון שקלים, גידול של 8% לעומת השנה הקודמת. ההכנסות ברבעון הרביעי של השנה, הרבעון בו פרצה המלחמה, הסתכמו בכ־101 מיליון שקלים. גידול של כ־18% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד (2022).

הרווח המתואם בשנת 2023 הסתכם בכ־89 מיליון שקלים לעומת כ־51 מיליון בשנת 2022, גידול בשיעור של כ־74%. נזכיר כי בשנה הזו היו הפרות סדר ברחובות, היו איומי שביתות, היו איומי סרבנות והוצאות כספים מישראל, היה טבח, פרצה מלחמה ועל־אף הכל נרשם זינוק כה מרשים בביצועי הבורסה של תל־אביב ומכל נבואות הזעם וההפחדות, לא נותר אף לא קצף על המים.

הרווח המתואם ברבעון הרביעי הסתכם בכ־23 מיליון שקלים לעומת כ־13 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, גידול בשיעור של כ־70%. וכאילו לא די בכך, החלה הבורסה בפיילוט ייעודי של מתן שירותי קריפטו קסטודי לגופים שקיבלו רישיון לפעול עבור לקוחותיהם במטבעות קריפטוגרפיים, כך שלראשונה בישראל, תאפשר הבורסה הפקדה ב־custody של נכסים דיגיטליים.

איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך, אמר אתמול (רביעי): "התוצאות והביצועים החזקים שאנו מציגים היום מראים, כי גם בשנה של אירועי קיצון – הרפורמה המשפטית והמלחמה בדרום ובצפון, הפגינה הבורסה חסינות ועוצמה. זו הייתה שנה שלבורסה ולשוק ההון המקומי היה תפקיד מרכזי בשמירה על החוסן הכלכלי של המדינה, ואלו היוו כלי משמעותי ביותר ביכולתה של המדינה לממן את הוצאות המלחמה הגדולות באמצעות גיוסים מוצלחים שרובם נעשו בבורסה בתל אביב".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *