שועאפט: קטין בעל תעודת זהות כחולה תכנן לייצר חומר נפץ ולהניח מטענים

חקירה מאומצת של השב"כ ומשטרת ירושלים חשפה חוליית מחבלים שיצרה קשר עם החמאס ותכננה לבצע פיגועים בירושלים

הבוקר (חמישי) הותר לפרסום כי השב"כ והיחידה המרכזית במשטרת מחוז ירושלים, חשפו וסיכלו פיגועי טרור במתווה ירי ומטען שתכננו שני מחבלים. כוונותיהם נחשפו בחקירה לאחר שיצרו קשר עם פעיל חמאס בעזה וביקשו מימון לפיגועים תוך הזדהות כחוליית טרור מאורגנת. המשטרה והשב"כ חשפו את כוונותיהם, ויחד עם לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב ירושלים עצרו אותם בטרם הוציאו לפועל את הפיגועים. היום תגיש נגדם הפרקליטות כתב אישום.

בתחילת פברואר החלה חקירה בשב"כ וביחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים, בחשד למגע עם סוכן זר וקשירת קשר למעשה טרור. בהכוונת השב"כ, עצרו בלשי ימ"ר מחוז ירושלים ולוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב ירושלים מחבל, תושב ישראל בן 17 שמתגורר במחנה הפליטים שועפאט. במקביל, בסיוע כוח צה"ל, נעצר בשומרון קרוב משפחתו – ערבי תושב שכם בן 29. החשודים נחקרו ומעצרם הוארך בבית המשפט מעת לעת. נזכיר שוב כי אחד המחבלים הוא בעל תעודת זהות כחולה!

מהחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים ובשב"כ, עלה כי כבר בשנה שעברה, טרם החלה המלחמה, יצרו שני המחבלים קשר ביוזמתם עם מחבל חמאס בעזה. על־פי החשד, המחבל הקטין רצה לייצר חומר נפץ במטרה לבצע פיגוע טרור במתווה של מטען, חיפש באינטרנט על אופן ההכנה של המטען ולצורך כך ניהל שיחות בטלגרם מול אותו מחבל חמאס עזתי על־כך. אותו מחבל שיתף בתוכניתו גם את בן דודתו משכם, וביקש ממנו לנהל את המשא והמתן מול המחבל מעזה עמו יצר קשר, תוך הזדהות כחוליית טרור מאורגנת שרוצה להוציא פיגועים נגד ישראלים.

החקירה העלתה כי המחבל משכם נעתר לבקשת בן דודו הקטין וקיבל את הצעתו, לקח על עצמו את ניהול המו"מ מול הגורמים העוינים בעזה, ויחד עם החשוד ניסה לארגן נשקים ומימון כספי לטובת מימוש פיגוע ירי והנחת מטען נגד מטרות ישראליות. לאחר פרוץ המלחמה ובעקבותיה נותק הקשר שלהם עם המחבל מעזה. עם סיום החקירה התגבשה תשתית ראייתית נגד שני המחבלים ובראשית השבוע הוגשה נגדם הצהרת תובע. היום, כאמור, תגיש נגדם הפרקליטות כתב אישום.

בחודשיים האחרונים הוגשו כתבי אישום נגד שתי חוליות מחבלים תומכי דאעש תושבי מזרח ירושלים, שתכננו והתכוונו אף הם לבצע פיגועי טרור באמצעות מטענים. בשנה החולפת סיכלו המשטרה והשב"כ עשרות פיגועים באזור ירושלים במגוון מתווים. הן בזכות פעילות במישור המודיעיני והחקירתי והן בזכות ערנות, מקצועיות ותגובה מהירה של שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב שפועלים בגזרות השונות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *