שידור חוזר: בשובו בנים ערכו קבלת פנים לרב ברלנד

לפני זמן קצר שוחרר הרב ברלנד מהכלא לאחר מחסור במקום מצד שירות בתי הסוהר, במאה שערים עורכים כעת קבלת פנים המונית לרגל שיחרורו

ראש קהילת "שובו בנים" אליעזר ברלנד שוחרר הבוקר (רביעי) מהכלא לאחר קיצור בעונשו. הרב ברלנד שהורשע במרמה היה אמור להשתחרר באפריל הקרוב, ועונשו קוצר בארבעה חודשים בצו מנהלי. הוא הוצא מהכלא דרך יציאה צדדית, מחשש להתקהלות של מאות מחסידיו בכניסה לכלא.

ברלנד שוחרר בגלל החלטת בג"ץ לפיה יש להקדים את שחרורם של אסירים שיתרת העונש שלהם קצרה יחסית כדי לרווח את התאים.

אחד מחסידיו של הרב, אמר בריאיון ל-TPS כי "הקהילה חיכתה לו קרוב לשנתיים. הרב היה 430 יום בכלא, מתוכם רוב הזמן, 380 יום, בלי משפט ובלי הרשעה. הפרקליטות ניצלה את זה. אנחנו רוצים לנהל משפט, אבל לפרקליטות אין כלום, הפרקליטות ניצלה את מעמדה ואילצה אותו בשל מצבו הרפואי לחתום על עסקת טיעון, גם במקרה של 2016 וגם במקרה הנוכחי, זה מעולם לא הוכח מבית המשפט. כל התיקים של ברלנד מבוססים 'הוא אמר והיא אמרה', הכל שטויות, המצאות מנופחות. אנחנו גם מוחים בתוקף על פסיקת השופט, הרב שוחרר אחרי שנה וחודש ללא הרשעה, הוא כתב את זה בפסיקתו, זה דבר שפוגע בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו. השופט פסק את זה יחד עם כל החברים המושחתים שלו בבית המשפט העליון".

אתמול פנה אחיו של ניסים שטרית, הנער שנרצח לפני 30 שנה, במכתבים דחופים לשר לביטחון הפנים עמר בר לב ולנציבת שב"ס קטי פרי, בדרישה לעצור את הליך השחרור המנהלי של ברלנד.

הרב ברלנד גם היה חשוד במעורבות ברצח ניסים שטרית אך העובדה הזאת לא הועילה לעותרים. "אלמלא חלה התיישנות על העבירות שמייחסות לו מעורבות במעשה הרצח, לא ייתכן שהוא ייהנה מהחלטות מנהליות שבגינן יקוצר עונש המעצר שלו", כתב שטרית.

עו"ד עמית חדד, נועה מילשטיין ואביחי יהוסף, המייצגים את ברלנד, מסרו: "אנחנו שמחים שבעקבות ההסדר שהגענו אליו מול הפרקליטות לאחר מאבק עיקש, ברלנד יוצא היום ממאסר אחרי חודש וחצי בלבד".

הם הסבירו כי "ברלנד נמצא במצב בריאותי רע מאוד, וסברנו שבמצבו כלל לא נכון היה לנהל נגדו הליך פלילי. אנחנו מאחלים לו החלמה מלאה".

עורכת הדין רותם טובול הוסיפה: "מברכים על ההחלטה לשחרר את מרשינו לביתו, גם ככה מצבו לא פשוט, מצבו הבריאותי הוא קשה מאוד. מקומו הוא בביתו, שם יוכל לקבל טיפול רפואי הולם".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. יקבל את עונשו למעלה

    שם לא מקצרים

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב