שלום תושבים, החל מהחודש אין שום סניף של בנק בעיר ובערים הסמוכות

בתוך מספר שנים סגרו הבנקים הגדולים 147 סניפים. רוב הסניפים הקיימים נמצאים במרכז הארץ. תיקון לחוק יחייב את בנק ישראל למסור דו"ח על סניפים שסגירתם אושרה

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות חה"כ דוד ביטן (הליכוד), אישרה היום (שני) לקריאה ראשונה את הצעת התיקון לחוק הבנקאות שהציע חה"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה), כך שיתאפשר פיקוח פרלמנטרי על סגירת סניפים וצמצום שירותי בנקאות ללקוח.

לפי ההצעה שאושרה, במקרה שבו המפקח על הבנקים יחליט לקבל בקשה לסגירת סניף הוא יוכל לקבוע תנאים לסגירה, לרבות דחיית מועד הסגירה. בנוסף, המפקח על הבנקים ידווח לוועדת הכלכלה של הכנסת פעמיים בשנה על החלטותיו.

פינדרוס אמר כי למרות החקיקה מתשע"ו שמצריכה אישור של המפקח על הבנקים על סגירת סניפים, התופעה עדיין נמשכת. הוא ציין כי הציע בתחילה להעביר את הסמכות לאישור סגירת סניפים לוועדת הכלכלה, ואמר כי קיבל את עמדת בנק ישראל שבמקרה כזה אף סגירה כנראה לא תאושר והדבר יהפוך למלחמה בין חברי הכנסת. לכן הסכים להסתפק בדיווח של המפקח על הבנקים לוועדת הכלכלה – פעמיים בשנה – על החלטותיו.

פינדרוס ביקש לדעת כמה סניפי בנק של פועלים ולאומי נסגרו מאז תשע"ו והתשובה תפתיע אתכם. תוך פחות מעשר שנים, כשאוכלוסיית ישראל גדלה משמעותית, סגרו שני הבנקים הגדולים 147 סניפים. לאומי סגר 84 סניפים והפועלים סגר 63 סניפים. מנתוני מחלקת המחקר של הכנסת עולה כי רוב הסניפים הקיימים כיום נמצאים בעיקר באזור המרכז…

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *