סילמן וגפני יזמו: יוקם מוקד חירום רפואי של איחוד ומד"א

הצעת החוק של יו"ר ועדת הבריאות חה"כ עידית סילמן ויו"ר יהדות התורה חה"כ משה גפני לאיחוד מוקדי החירום הרפואיים עבר בקריאה טרומית במליאת הכנסת:

מאבק עיקש וארוך שנים מתקרב לסיומו: מליאת הכנסת אישרה כעת פה אחד, בתמיכת הקואליציה והאופוזיציה, את הצעת חוק איחוד מוקדי החירום הרפואיים (מגן דוד אדום&איחוד הצלה) למספר מאוחד. הצעת החוק של גפני, סילמן, ינון אזולאי ואחרים תעבור לוועדת הבריאות של הכנסת לשם הכנתה לקריאה ראשונה.

יוזמת החוק יו"ר ועדת הבריאות חה"כ עידית סילמן: "הצעת החוק שאנו מעבירים היום תציל בעתיד חיי אדם אנו מסדירים לראשונה בחקיקה את ההפעלה של מוקד החירום הלאומי המאוחד לכל אירגוני החרום וההצלה הרפואים בישראל.מהיום כונני הפעלת החרום יופעלו אך ורק בהתאם לזמינות למיקומם ולכשירותם המקצועית וללא קשר לשיוך האירגוני"

יוזם החוק יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני:"מדובר על מאבק ארוך שנים שעיקרו הצלת חיי אדם והיכולת שגם איחוד הצלה וגם מגן דוד אדום יפעלו יחד בשיתוף פעולה להצלת חיי אדם. ההתנגדות שהייתה כל השנים הייתה שלא לגופו של עניין, המשמעות היום שזה עבר בקריאה טרומית היא צעד גדול קדימה כדי להביא למציאות שבה כל איש רפואה שקרוב למקום שבו צריך להציל חיי אדם יקבל את כל המידע הרלוונטי לשם כך, ולא משנה לאיזה ארגון הוא משתייך.*
אני מודה לקב"ה שהגענו לרגע הזה, ואני מודה ליוזמת החוק ח"כ עידית סילמן. אנחנו מתקדמים למציאות של "איחוד" הצלה, שהחשיבות של זה היא חשיבות בלתי רגילה".

ח"כ גפני אמר במליאת הכנסת: "אני עומד כאן ואומר ל-6,000 מתנדבי 'איחוד הצלה' היקרים, ולכם 1000 בעלי האמבולנסים בישראל – לא תצטרכו יותר להמתין מתחת לכתובת מסויימת חסרי אונים, בלי לקבל מידע רפואי מציל חיים, בגלל איזה מוקדן שקיבל הנחיה שכזאת, *אנחנו נכנסים היום לעידן חדש והיסטורי במדינת ישראל, שבו כל כונן יקבל את מלוא המידע הרפואי בשביל להציל חיים. ואני אומר לכם, אל תאמינו להודעות האלה של "ניצחון", תאמינו לי שאם היה כזה לא הייתי עומד כאן היום ומביא את החוק ביחד עם ח"כ סילמן,* אנחנו נדון בו לעומק בועדת הבריאות ונקדם אותו לטובת אזרחי מדינת ישראל."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *