שרשרת הטעויות של שאשא ביטון

בהיעדר נתוני נוכחות בכיתות הירוקות, טענה השרה ביטון לפרופ׳ פרייס כי יש להתייחס לתלמידים שלא נבדקו-כאילו כלל לא היו בלימודים, ואילצה את פרופ׳ פרייס לחתוך את הערכת מס׳ הנדבקים מ-400 ל-190 בלבד, זו המצגת שהונחה בפני רה״מ. מצ״ב שתי המצגות-המקורית והמתוקנת

האם שרת החינוך הסתירה נתונים בכיתות חולי קורונה? עורך מהדורת קול ברמה משה גלסנר פרסם בטוויטר כי גורמים במשה״ח מאשימים כי משה״ח מנע העברת נתוני נוכחות בכיתות הירוקות, כדי להסתיר את מס׳ הנדבקים, ואילץ את משרד הבריאות לחתוך ביותר מ-50% את הערכת הנדבקים במצגת לרה״מ.

האירוע: במסגרת הדיונים על מתווה הכיתה הירוקה, הוכנה לרה״מ מצגת ע״י משרדי הבריאות והחינוך אודות מספר התלמידים החולים במתווה הדגל של שרת החינוך – ״הכיתות הירוקות״. אלא שהנתונים היו חלקיים ביותר: מתוך כ-11,500 תלמידים במתווה, כ-3,000 תלמידים כלל לא ביצעו את בדיקת ה-PCR-2 .

ע״פ תחשיבי מומחי משרד הבריאות, חלק מאותם נמנעי בדיקה היו בהכרח בכיתות עם המאומתים ונדבקו. בתחשיב שעשו במשרד הבריאות עלה כי אומדן ״התחלואה העודפת״ בקרב התלמידים הוא כ-400 תלמידים שנדבקו בביה״ס במהלך חודש. בהתאם לכך הוכנה מצגת לרה״מ עם המספר 400 נדבקים.

כאן מסתעפת העלילה: במשרד החינוך נמנעו מהעברת נתוני הנוכחות בכיתות הירוקות למשרד הבריאות. באופן רשמי טענו כי הנתונים אינם זמינים להם, באופן מעשי – גורמים במשרד טוענים כי מדיניות השרה הייתה הסתרה ומניעת פרסום נתוני הדבקה במערכת החינוך.

מה המשמעות? בהיעדר נתוני נוכחות בכיתות הירוקות, טענה השרה ביטון לפרופ׳ פרייס, כך ע״פ גורמים במשה״ח, יש להתייחס לתלמידים שלא נבדקו-כאילו כלל לא היו בלימודים, ואילצה את פרופ׳ פרייס לחתוך את הערכת מס׳ הנדבקים מ-400 ל-190 בלבד, זו המצגת שהונחה בפני רה״מ. מצ״ב שתי המצגות-המקורית והמתוקנת.

תגובת משרד החינוך: לא היה ולא נברא."אין שופטים אדם בשעת צערו", אנחנו רק יכולים להצטער על הסגנון ומאחלים למר סלוביק הצלחה בהמשך הדרך. משרד החינוך בראשות השרה דר יפעת שאשא ביטון ימשיך להוביל את המאמצים המשותפים עם משרד הבריאות בכדי לשמור על שגרת הלימודים הרציפה של תלמידי ישראל.

שרת החינוך בתגובה לפרסומים סביב פיטוריו של מנכ"ל המשרד: "המחלוקת בינינו הייתה על אופן תפקודו, התנהלותו ואי עמידה ביעדים. מעבר לכך לא אוסיף".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *