שר הביטחון: עלינו להיות מוכנים להתדרדרות המצב הביטחוני בצפון

"אין פתרון מלא לכיסי ההתנגדות". גלנט שוב חוזר על המנטרה לפיה יימשך טפטוף הטילים מהרצועה

שר הביטחון יואב גלנט, קיים היום (חמישי) הערכת מצב אזרחית שהתמקדה במוכנות הזירה הצפונית לאפשרות שהמערכה הצבאית תתרחב. גלנט לא היה איש בשורה. הוא אמר שחשוב מאוד לשמור על מוכנות באזור הצפון לרבות במטרופולין חיפה. וציין שיש לוודא את תקינות המרחבים המוגנים ואת הדרכים לשימור תפקוד המשק גם במקרה של הסלמה.

גלנט הדגיש את מה ששומעים היטב מביירות ועד טהראן: ישראל מעדיפה להגיע להסדר מדיני שיאפשר להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם. כלומר, להביא את חיזבאלל-ה לעמוד בהחלטה 1701 של האו"ם לפיה עליו להסיג את כוחותיו לאחור, אל מעבר לנהר הליטאני. החלטה שארגון הטרור צפצף עליה עוד טרם יבש הדיו בו נכתבה. עם זאת, גלנט הבהיר שישראל נערכת ומקדמת במקביל את המוכנות המבצעית להחזרתם באמצעות הרחבת המערכה הצבאית. "אם זה יקרה, אם תהיה הידרדרות, אנחנו נגבה מחיזבאללה ומלבנון מחירים כבדים, אבל גם אצלנו יהיו פגיעות. ולזה אנחנו צריכים להיות ערוכים ומוכנים. המרכיב האזרחי הוא מרכיב מאוד חשוב בהיערכות הזו", אמר גלנט.

שר הביטחון שיבח את פיקוד העורף ואת הגורמים האחראיים על תוכנית "בני המקום" שנועדה להעניק ולחזק את תחושת הביטחון בכל רחבי הארץ. עם תום הדיון אמר גלנט: "אנחנו למעשה מבינים שלאחר שהשלב הושלם בצפון הרצועה, ובעתיד יושלם גם במקומות אחרים, המסגרות הארגוניות הראשיות של חמאס פורקו. יש פגיעה דרמטית באלפי מחבלים בכל הרמות, בתשתיות, במחסנים, בציוד. אבל אין פתרון מלא לכיסי ההתנגדות ואנחנו מטפלים בהם. באופן טבעי יש גם מצב שנוצר ירי. הציבור עלול לבלבל בין הדברים, וצריך להבין את העניין. התוכניות של חמאס היו לירות כל יום מאות טילים לכל מיני אזורים בארץ. הוא מצליח עכשיו להוציא עשרות רקטות באיזשהו הבזק חד־פעמי למקום מסוים. אני לא מזלזל בזה, זה דבר מאוד משמעותי ואנחנו נפגע בזה בפשיטות, בהתקפות אוויר וזה דורש את הזמן שלו".

עוד אמר גלנט: "החמאס הולך ונחלש. אין לו אספקה. אין לו עתודות של כוח אדם. אין לו יכולת ארגונית שמאפשרת לו להניע מהלכים. אין לו באמת יכולת לשלוט על מה שקורה. המערכה הישראלית הולכת ושוחקת אותו בזמן שאנחנו הולכים ומתעצמים. בסוף, הדבר הזה יביא את התוצאה, יביא את החמאס לשבירה. המרכיבים הנדרשים פשוטים וברורים: לחסל את החמאס, לעשות את כל מה שצריך כדי להביא את החטופים ולשמור על אחדות – עשינו את שלושת הדברים האלה, אנחנו ננצח, אין פה שאלה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *