תמצית עלים בוטניים משפרת את תחושת השובע

החוקרים שעוסקים בעולם הבריאות ההוליסטית גילו כי הצרכנים לא רק רוצים להיראות טוב – הם רוצים להרגיש טוב

מחקר חדש בחן לאחרונה את היתרונות של חליטת עלים בוטניים כאשר היא כלולה במשקאות תזונתיים המכילים חלבון, שומן וסיבים. הממצאים, שצוות המחקר והחדשנות של Mary Kay Global Nutrition שיתף בכנס השנתי של האגודה האמריקנית לתזונה, עשויים להשפיע באופן משמעותי על הבנתנו את תמצית העלים הבוטניים העשירה בפוליסכרידים, פלבנואידים, אלקלואידים, 1-דאוקסינוג'ירימיצין ורכיבים פעילים אחרים כדי להפחית את תגובת הגלוקוז ולשפר את השובע אצל הצרכנים.

"יופי עוסק בבריאות הוליסטית", אמרה ד"ר לוסי גילדאה, מנהלת חדשנות ראשית, מוצר ומדע במרי קיי. "חקרנו את היתרונות של תוספי תזונה במשך יותר מ-15 שנה. הצרכנים לא רק רוצים להיראות טוב – הם רוצים להרגיש טוב. היופי מתחיל מבפנים החוצה, והמחקרים האחרונים שלנו עוזרים לנו לדעת על עתיד התזונה".

על פי מחקר של מרי קיי, צריכת משקאות תזונתיים עם חליטה זו יצרה תגובת גלוקוז נמוכה משמעותית לאחר הלידה בהשוואה לצריכת משקאות בלעדיה. הנתונים גם הצביעו על כך שתמצית זו תומכת בתכונות "אינדקס גליקמי נמוך". בנוסף, נבדקים שצרכו את המשקה דיווחו גם על שיפור בתחושת השובע.

גלוקוז הוא מקור אנרגיה מרכזי במוח, והוא הכרחי לתפקוד בסיסי של מערכת העצבים המרכזית. מעבר לתפקיד המטבולי שהגלוקוז מבצע במערכת זו, נמצא כי לגלוקוז השפעות רבות על התפקידים שלה, ובכללם יכולות קוגניטיביות גבוהות. הגלוקוז מגביר, תחת מטלות מסוימות, יכולות זיכרון כמו שליפה של מידע סמנטי, והיזכרות במאורעות בזמ. בנוסף לזאת נמצא כי הוא תורם ליכולת הלמידה הדקלרטיבית, לקשב, וכן לתפקודים ניהוליים.
המנגנון דרכו הגלוקוז משפיע על תפקודים אלו אינו ידוע, זאת בשל מיעוט ראיות חותכות. עם השנים הוצעו מנגנונים הקשורים לזמינות גלוקוז חוץ תאי מוגברת, זמינות הנצרכת לשימוש התאים במוח כאשר הנבדק מבצע מאמץ קוגניטיבי, כמו גם מנגנונים המערבים את מערכת האינסולין או כאלה שמייחסים את התופעה להשפעת גלוקוז על המערכת הכולינרגית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *