חיסון נגד הקורונה נבדק בימים אלו

אופטימיות זהירה

פיתוח חיסון זה הוא תוצאה של שיתוף פעולה בין ה-HUG לאוניברסיטת ז'נבה, המרכז לחקר מחלות זיהומיות באוניברסיטת לבאל בקוויבק ו- MaxiVAX, חברה שיושבת בז'נבה המתמחה בביוטכנולוגיה.

חיסון נגד SARS-CoV-2, הגורם למחלת קוביד -19, שפותח בז'נבה ייבחן על עכברים בשבועות הקרובים. אם התוצאות חיוביות, ניתן היה לבצע במהירות ניסויים קליניים, כך הודיע ה-HUG ביום שלישי.

המטרה המוצהרת של כל חיסון היא ליצור "זיכרון" אימונולוגי בכדי למנוע מהחולה, במגע נוסף עם נגיף או חיידק, להתפתח למחלה. ניקולאס מאך, עוזר רופא האחראי על היחידה במחלקה לאונקולוגיה ב- HUG, אמר כי "אם מערכת החיסון כבר הצליחה להכין את הנשק הדרוש, הדבר יאפשר לה לפעול מהר יותר.

חיסון SARS-CoV-2 זה מורכב משני מרכיבים. הראשון: מטרה. או, במקרה זה, חלק מהנגיף. "זהו מרכיב גלוי במערכת החיסון ולכן יפעיל אותו", מסביר הפרופסור. זה מגיע במיוחד בצורה של חתיכות קטנות של DNA. " לכך נוסף המרכיב השני בחיסון: ממריץ חיסון. חלקי ה- DNA משולבים בתאים עטופים בקרום חדיר למחצה, לפני שהם מוזרקים למטופל על מנת להפיץ באופן רציף חומר רצוי – כאן הנגיף. תהליך זה נקרא תמצית תאים. "זה משמש לחיזוק התגובה החיסונית, על מנת לפתח יותר נוגדנים ולימפוציטים ספציפיים."

טכנולוגיה זו עוברת כבר ניסויים קליניים בשלב II שנערכו על ידי ה-HUG בתחום האימונותרפיה לסרטן. מידע הבטיחות והיעילות הקלינית שכבר הושג במחקרי אימונותרפיה נגד סרטן יאיץ עוד יותר את התפתחות החיסון ויעבור מהר יותר לשלב הניסוי הקליני. "עלינו להיות מסוגלים לקבוע בעוד שישה שבועות האם העכברים פיתחו נוגדנים ספציפיים או לא. אם הניסויים הללו יתגלו כמוצלחים, נוכל לקוות להתחיל ניסויים קליניים בתחילת 2021. אבל עדיין ישנם עוד נעלמים רבים המקשים על לוח זמנים אמיתי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *