עמירן דביר: "הסוד שלי: לימוד רוחני קצר לפני כל חתונה"

עמירן דביר עדיין ממשיך להוביל את טבלת תזמורות החתונות, עם "יהי רצון" מיוחד שסיגל לעצמו לפני כל חתונה, התרחקות מהמושג "סלב" ואמונה חזקה במצווה לשמח חתן וכלה. ראיון פתוח

הם משמחים אותנו כל השנה; הם עומדים שם על בימת התזמורת ערב-ערב, מנגנים, שרים, רוקדים ומשמחים. בפרויקט מקיף של 'אקטואליק' לכבוד חג הפסח תשע"ט, מספרים אנשי התזמורות החרדיות המצליחות ביותר, על ההתחלה, על מאחורי הקלעים והסודות שמאחורי המיקרופון.

 

והפעם: עמירן דביר, התזמורת הוותיקה והמצליחה ביותר במגזר כבר למעלה מ-20 שנה

 

עמירן, ספר לנו: איך התחלת?

"התחלתי כבר בגיל 7 להופיע ביחד עם אבא שלי מדי פעם כזמר חתונות. בהמשך, בשנות הישיבה קטנה, עשיתי הפסקה והופעתי רק בחופשים, ואז חזרתי להופיע בגיל 17 (שיעור ב׳ ישיבה גדולה)".

מה הייחודיות שלך, עמירן, שמשאירה אותך בטופ כבר שנים?

"האמת שאין לי שום ייחודיות כזמר. כשאני על הבמה, אני מרגיש שהשליחות שלי היא לשמח את החתן והכלה ואת שאר האורחים, ואני לוקח את זה כמשימת חיים".

ואיך אתה מצליח כל כך הרבה שנים לא להישחק?

"הדרך היחידה למנוע שחיקה היא לזכור שאנחנו פה לא בשביל לבדר את הקהל או בשביל להיות כוכבים או 'סלבים'… אלא הרבה יותר מזה. אנחנו מצווים לשמח את החתן והכלה מכל הלב, אנחנו צריכים לגרום לכל החברים של החתן, שגם הם יוכלו לזכות ב"חמישה קולות", והכי חשוב לזכור שהלילה הזה הוא הלילה היחיד והחשוב של החתן והכלה.

"ואגב, אני משתדל לפני כל חתונה לחשוב ואף להגיד בפה, 'לשם מצוות לשמח חתן וכלה'".

מה השתנה בעולם החתונות מאז שהתחלת להופיע ועד היום?

"השתנו המון דברים: כשהתחלתי, היו עובדים עם מערכות הגברה קטנות ופשוטות שלפעמים אני משווה אותן למה שיש היום ולא מצליח להבין איך הצלחנו בעבר להעביר איתן אירוע…

"תזמורות טובות מאד היו גם פעם, אבל היום יש הרבה יותר תזמורות, וכל אחד יותר טוב מהשני. גדל פה דור מאד מוכשר של מוזיקאים שללא ספק מאתגרים אותי כל הזמן"…

מאיפה אתה לוקח את הכוחות לשיר בכל ערב מחדש עם אותה אנרגיה?

"את האנרגיה שלי אני מקבל גם בגלל ההבנה של הדברים שאמרתי קודם, על החשיבות של לשמח חתן וכלה. כמו כן אני משתדל לנוח שעות לפני האירוע כדי להגיע לחתונה בהרגשה של תחילת היום, עם פול אנרגיות, ולא חס ושלום בהרגשה של עייפות של סוף היום.

"הדבר השלישי שעושה לי אנרגיות חזקות זה להשתדל ללמוד משהו לפני החתונה. אני נוהג לעבור כל יום על חלק קטן מהפרשה מהספר ״פשוטו של מקרא״. עצם הלימוד לפני הארוע ואפילו לימוד קטן, עושה סוג של שמחה רוחנית שמוסיפה לאנרגיה ואני ממש ממליץ לכל זמר או בעל תזמורת לעשות את זה".

אתה רואה איזה שהוא שינוי מגמות בענף? משהו שישתנה בקרוב בעולם התזמורות?

"אני לא צופה שינוי מגמה. אני יותר רואה השתדרגות כל הזמן, אם זה ברמה של הסאונד, של העיבודים, ושל השירים החדשים שיוצאים מדי יום.

"באופן כללי ענף מוסיקת החתונות פורח ומשתדרג כל הזמן".

תודה עמירן, חג שמח.

"בהזדמנות זאת אאחל לכל חברי הטובים והאהובים הקולגות מעולם המוסיקה חג כשר ושמח, תשתדלו לנוח טוב ולאגור כוחות לקראת עונת החתונות הבאה".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *