אדלשטיין הסביר לעיתונאים את ההחלטה החפוזה

"קיבלנו החלטה לא פשוטה – לפתוח את מערכת החינוך בישראל למרות השתוללות הנגיף. לא בכל המדינות בעולם התקבלו החלטות כאלה, אבל הצורך להחזיר את הילדים למערכת החינול ולתת להורים להמשיך לעבוד היה לנגד עינינו"

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין מקיים הבוקר סיור בבתי ספר באפרת ובגוש עציון עם ראשי המועצות עודד רביבי ושלמה נאמן. בפתח דבריו הסביר אדלשטיין את ההחלטה שלא לפתוח לימודים בערים האדומות."קיבלנו החלטה לא פשוטה – לפתוח את מערכת החינוך בישראל למרות השתוללות הנגיף. לא בכל המדינות בעולם התקבלו החלטות כאלה, אבל הצורך להחזיר את הילדים למערכת החינול ולתת להורים להמשיך לעבוד היה לנגד עינינו.

לדבריו, "צריך לחיות בצל הקורונה, לעשות הכל לדכא את הנגיף, לשטח את העקומה ולזכור שהקורומה עדיין כאן. לא מקובלות עלי הגישות של "אין קורונה" או של "לסגור הכל". אבל אפשר להמשיך בכך רק אם נקיים את ההנחיות של משרד הבריאות".

אדלשטיין הוסיף: "קיבלנו החלטה לא פשוטה נוספת אתמול לא לפתוח את מערכת החינוך ביישובים האדומים. אני מבין את הקושי של ההורים, המורים והילדים שהתכוננו ללכת לכיתות. אבל אני צריך להבין – קבלת ההחלטה סמוך לתחילת השנה אפשרה לנו להגיע עם רשימת ישובים מעודכנת. אם היינו מקבלים לפני כמה ימים את ההחלטה היו נכנסים ישובים נוספים לרשימה, ולא היינו מוכנים לעשות זאת. ההחלטה נועדה לבריאות הציבור, לא ענישה. עיר אדומה תהפוך לירוקה אם הרשויות והתושבים יפעלו ביחד לנצח את הנגיף".

שר הבריאות התייחס גם לעניין הסכם השלום עם איחוד האמירויות ועניין הריבונות ביו"ש: "באמירויות נמצאת משלחת ישראלית כולל מנכ"ל הבריאות ומסכמת על שיתופי פעולה. ההסכם חשוב ביותר ומבשר שינוי גדול באזור. אבל אני לא רואה שום סיבה שבעולם שההסכם החשוב הזה יהיה על חשבון הריבונות. צריך להמשיך לעשות שלום, והוכחנו שזה אפשרי, וביד השניה לפעול להחלת הריבונות בכל ישובי יהודה ושומרון. דווקא ההסכם מוכיח ששלום לא חייב להיות כרוך בוויתורים וחולשה אלא יכול להתבסס על עמידה על זכויותינו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *