בנט ושקד קראו לנתניהו: התאחד עם כחלון וליברמן

בסקרים פנימיים של הימין החדש התברר שהמצב של מפלגות "כולנו" ו"ישראל ביתנו" יותר גרוע ממה שפורסם בסקרים אחרים ובמפלגה קראו לאיחוד של הליכוד עם כולנו וישראל ביתנו

במפלגת "הימין החדש" של נפתלי בנט ואיילת שקד מתייחסים בפעם הראשונה לשאלת החיבורים בגוש הימין וחיבור אפשרי לליכוד, וקוראים דווקא לחיבור אחר – בין הליכוד לבין כולנו של משה כחלון וישראל ביתנו של אביגדור ליברמן. כך מפרסם הבוקר העיתונאי זאב קם ברשת ב'.

הבוקר פורסם כי הסיבה לקריאה, לדברי בכירים בימין החדש, היא סקרי עומק פנימיים שבהם המצב של כחלון וליברמן קשה עוד יותר מכפי שמשתקף בסקרים בכלי התקשורת.

בנוגע למפלגתם שלהם, הדגישו הבכירים בימין החדש כי הם ממשיכים לרוץ לבד עד הסוף. הם הגיבו לשלושת השריונים שמבקש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וקבעו ש"מדובר בספין". לטענתם, השריונים נועדו אך ורק כדי לאפשר לנתניהו לקבל יותר שליטה על רשימת הליכוד – ואינם קשורים כלל לחיבורים בימין, לאור המיקומים הנמוכים שעליהם מדובר: 21, 28 ו-36. הבכירים ציינו כי "אף מפלגה לא תתחבר לליכוד עבור מקומות כל כך נמוכים, מה שמעיד על כך שהשריונים נועדו אך ורק עבור נתניהו".

בנט עצמו התראיין הבוקר לרשת ב' ואמר כי "נתניהו הוא ראש הממשלה הבא, השאלה היא מי לצדו. אין מגעים בין הימין החדש לליכוד. אבל אם לא נהיה גדולים, נתניהו ייתן שוב את משרד המשפטים ללבני, את הביטחון לגנץ".

עוד הוסיף בנט כי "אני עוסק בלהיות גדול כדי לאלץ את ראש הממשלה לקחת אותנו כפרטנר העיקרי אחרי הבחירות הבאות. במידה מסוימת אנחנו הדור הבא של הימין. הימין האמיתי, ימין ערכי".

שרת המשפטים, איילת שקד, התראיינה אף היא הבוקר ברשת ב' ואמרה: "אין שום מגעים בינינו לליכוד. אנחנו רצים לבד. גוש הימין גדול מהשמאל, ומצביעי הימין צריכים לראות שהם לא מתפתים לעבור. ראינו שבעבר נתניהו הקים קואליציה עם השמאל".

ממפלגת ישראל ביתנו נמסר בתגובה: "בסקרים הפנימיים שלנו, ישראל ביתנו עומדת כרגע על לפחות שמונה מנדטים והימין החדש בקושי מגיע לשישה. בימין החדש, מרוב ייאוש, מנסים לגרור את ישראל ביתנו למלחמת השמצות. אנחנו מציעים להם לחפש פרטנרים אחרים".

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *