האברך שתלש את הפאה של האשה החרדית משחזר

א' תושב מודיעין עילית נחקר לפני כעשור בחשד כי תלש לאשה חרדית את פאתה בגלל שרצה למחות כנגד אשה חרדית שהתלבשה בצורה פרובוקטיבית. בשיחה ל'אקטואליק' הוא משחזר שלב אחר שלב על הרגעים הדרמטיים

א' תושב מודיעין עילית נחקר לפני כעשור בחשד כי תלש לאשה חרדית את פאתה בגלל שרצה למחות כנגד אשה חרדית שהתלבשה בצורה פרובוקטיבית. המשטרה חקרה את הפרשה, הרבנים התערבו, ובית המשפט חייב את א' לשלם סכום מזערי בעבור הנזק שנגרם לאשה החרדית.

עבור האשה שהגיעה להתגורר בשכונה החרדית הממוקמת בכניסה למודיעין עילית הייתה זה טראומה של ממש, נשים רבות התרגלו באותה שכונה להערות וגערות על סגנון הלבוש המוחצן שלהן, אך כזאת עוד לא הייתה. אברך, מגיע באור יום לעבר אשה חרדית וגוזר את הפאה שלה לעיני כל השכנים והשכנות 'למען יראו ויראו'. השכונה כולה הזדעזעה. רבים הזדהו עם האשה למרות הטענות כי הייתה לבושה בצורה שאינה מספיק הולמת, אך היו שדווקא צידדו בא' הקנאי שהחליט לעשות מעשה שהיה יכול לגמור את חייו.

א' הוא אברך שגדל בבית חסידי, והתחנך על תורת הצניעות, במרוצת השנים הספיק לחבר ספר על הלכות צניעות על פי הנהגת חב"ד, מעולם לא הסכים לדבר על הפרשה. היום (שני) לראשונה הוא מגולל את הפרשה שהסעירה את מודיעין עילית. "זה היה הרבה לפני שסערת הדרת נשים פרצה, ולכן היה לי נס שיצאתי בזול". הוא פותח את השיחה.

בשיחה ל'אקטואליק' הוא מתאר שלב אחר שלב את השתלשלות האירועים:

מדוע גזרת לה את הפאה?

זה לא מדוייק. היא הייתה שכנה שלי, היא התגוררה ליד הבית שלי, בכל פעם שראיתי אותה הזדעזעתי והתחלחלתי, היא לבשה פאה מאוד ארוכה ולבשה בגדים פרובוקטיביים, הדבר הסב לי צער גדול ועלה לי מחשבה לעשות מחאה.

אז מה בדיוק עשית?

"הצטיידתי במספריים וחיכתי לרגע המתאים. יום אחד אני רואה אותה שוב הולכת באופן פרוץ, נורא כעסתי ולא יכולתי להתאפק, ניגשתי לעברה כמו שעושים לילד בחלאקה והחלתי לגזור את הפאה, היא החלה לצרוח וכל השכנים שהיו שם מסביב החלו לצעוק עלי".

ואיך זה נמשך?

"יום אחד הגיעו השוטרים לבית הכנסת וביקשו אותי לחקירה. לא עצרו אותי. בשלב הבא נאלצתי לבלות בבתי הדין במודיעין עילית כאשר רוב רבני העיר לא נתנו לי גיבוי. אחד הרבנים אמר שלא עושים כאלו דברים, ואני השבתי לו "כי היא הולכת בפריצות נוראית". לדבריו, "הרבנים לא התייחסו לטענות והם הסבירו כי לא מעירים לנשים". היו דיינים שצידדו בעמדתי ואמרו כי צריך לשמוע את הטענה שלי. הרבנים שיתפו פעולה עם המשטרה ואף הסגירו אותי לידי המשטרה".

ומה קרה עם אותה אשה?

פיצתי אותה ב-2000 שקל על פי החלטת בית המשפט על נזק שגרמתי לפיאה שלה. יצאתי בזול. אותה אשה עזבה את העיר לאחר שהילדים שלה לא התקבלו בבתי הספר בעיר, ובכך זה מאשש את טענתי.

ובמחשבה לאחור, אתה לא מתחרט?

"לא. אני נורא כעסתי ורציתי לזעזע את העיר באופן שידעו כי נשים לא יכולות להתלבש בצורה שכזאת. אם לא היו לי ילדים אני הייתי מוכן לשבת בכלא על זה."

10 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. הלב נקרע לרסיסים. הקב"ה נא רחם עלינו. דיי לצרותינו.. . והנה עצה טובה וברכה

    הלב נקרע לרסיסים. הקב"ה נא רחם עלינו. דיי לצרותינו.. .
    והנה עצה טובה וברכה:
    נא תבקשו בכל לשון של בקשה לנשים הצדקניות שלא ללכת עם פאות wigs ובפרט לא עם "long wigs" פאות ארוכות.
    ולא עם בגדים צרים וקצרים – SHORT AND FITED CLOTHING.
    לצערינו רואים בחוש שכל הפאות של הנשים החרדות מקטרגים בראש רח"ל, ומהיום שרק ילבשו כיסוי ראש מלא, לזכות הגנה על כל המשפחות בעם ישראל.
    הלב נקרע לרסיסים.
    הקב"ה רחם עלינו דיי לצרותינו.

    לקדש שם שמים |
    הגב
  2. ואולי הוא עשה בצדק?

    כתוב בברכות דף כ עמוד א:
    אמר ליה רב פפא לאביי: מאי שנא ראשונים דאתרחיש להו ניסא ומאי שנא אנן דלא מתרחיש לן ניסא? אי משום תנויי, בשני דרב יהודה כולי תנויי בנזיקין הוה, ואנן קא מתנינן שיתא סדרי! וכי הוה מטי רב יהודה בעוקצין האשה שכובשת ירק בקדרה' ואמרי לה: זיתים שכבשן בטרפיהן טהורים, אמר: "הויות דרב ושמואל קא חזינא הכא", ואנן קא מתנינן בעוקצין תליסר מתיבתא, ואילו רב יהודה כי הוה שליף חד מסאניה אתי מטרא, ואנן קא מצערינן נפשין ומצוח קא צוחינן ולית דמשגח בן!?

    אמר ליה: קמאי הוו קא מסרי נפשייהו אקדושת השם, אנן לא מסרינן נפשין אקדושת השם, כי הא דרב אדא בר אהבה חזייה לההיא כותית דהות לבישא כרבלתא בשוקא, סבר דבת ישראל היא, קם קרעיה מינה; אגלאי מילתא דכותית היא – שיימוה בארבע מאה זוזי.
    אמר לה: מה שמך?
    אמרה ליה: מתון.
    אמר לה: מתון מתון – ארבע מאה זוזי שויא.

    כפי שרואים, האברך המדובר לא נהג בשונה מרב אדא בר אהבה אשר לגביו מסופר מעשה זה בשבחו.

    נועם |
    הגב
  3. השם ירחם, איזה אידיוט, חולה נפש ומשוגע גמור. שישמור על העיניים שלו, זה הרבה יותר חשוב!

    אדם כזה שפל, שמסתכל על השכנה שלו באופן קבוע, מרשה לעצמו לנגוע בה ולגזור את פאתה, צריך להיות במוסד סגור לחולי נפש. אני בכלל לא מדבר על יראת השמים שלו, אני מדבר על המחלה שלו והסטיות שלו. מדובר באדם שהוא פשוט סוטה ובעל תאוות שלא יכול לשלוט בעצמו.

    ישראל |
    הגב
  4. הדרישה של בני התורה היא חד משמעית, דיחוי בלי למסור את הבחורים החלשים לשמד. כלומר דיחוי לכל בני הישיבות ללא תנאים של מכסות ויעדי גיוס להחטיא את בחורי ישראל בטומאת הצבא עם זנות ושמים וכו' ובלי לנסות לחלן את הציבור החרדי בדעות הציוניות הכוזבות והשקריות.

    .

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  5. בושה וחרפה. הוא יהודי בזוי, אלים, כעסתי!? אז מה אם כעסת?!

    איזו בושה ליהדות.

    האיש הזה חילל שם שמים ברבים.

    אושרי |
    הגב
  6. הוא פושע! אפס אלים חצוף ורשע!

    שיהיה חרדי על חשבונו, שלא יכפה דעות ועוד באלימות.
    זו לא היהדות.
    דברי חכמים, בנחת נשמעים. לא באלימות כלפי נשים ברחוב.
    אתה אפס, פושע ורשע !! חולי נפש.

    יהודי |
    הגב
  7. אשריו אם באמת כואב לו ואוי לו אם זה משחק

    הדור הזה אבוד נשים חרידיות לא יוכולות להסתכל בעיניים של האמהות שלנו לפני חמישים שנה ולהגיד אני צנועה ועובדת את הקב"ה כמוך

    חן |
    הגב
  8. חבל על דאבדין ולא משתכחין...

    חבל על דאבדין ולא משתכחין…

    רק צניעות |
    הגב
  9. לא נותנים במה למחשבים את עצמם לקנאים

    האורך חושב שהוא קנאי…
    אבל לשבת בכלא הוא לא היה מוכן, והיום הוא לא היה חוזר על זה.
    הוי אומר שהיה פה כבוד וגאווה עצמית, ולא קנאות אמיתית

    יוני |
    הגב