המסע המופלא של לינור אברג'יל

עם מטפחת בולטת ובחודש חמישי, לינור אברג'יל הנחתה אמש את טקס המשואות, במסע ללב הישראליות. לינור: "מאושרת וגאה בתפקיד, זה טקס לאומי, מה שאומר שאוהבים אותך". על החזרה בתשובה: "זה לוקח זמן אבל לאט לאט נכנסתי לזה ואני אוהבת את הצניעות ועבודת ה'". מיוחד

כשהתקשרו לבשר ללינור אברג'יל על התפקיד החדש, להנחות את טקס הדלקת המשואות בהר הרצל, היא התרגשה מאוד. כן זה מרגש אותה,  הסבירה, היא מחוברת למדינה, כי אין לה ארץ אחרת. וזוהי לינור, החוזרת בתשובה, עם המטפחת, שמצטרפת למגישה החרדית סיון רהב מאיר שהנחתה את הטקס לפני שנתיים.

אחרי עשרות שנים שבהן הטקס היה שייך למנחים ותיקים כמו דן כנר, לאחרונה החל מהפך והוא הפך לאירוע תרבותי ופופולרי יותר. לינור התרגשה והכינה את עצמה לקראת הטקס והגדול של השנה.

לינור אברג'יל, שחקנית, עורכת דין ואמא ל-3 ילדים. מסתובבת בארץ ובעולם עם הרצאות שעוסק בסיפור שלה. מגיע להרצאות במקומות מטורפים בעולם, נפגשת עם זוכי פרס נובל, מוזמנת לטקס פרסי לוחמי זכויות אדם, ועוד.

על החזרה בתשובה היא אומרת: "כל מה שהיה לפני היה נחמד, אבל לא הרגיש אמיתי. פתאום בלי ניצוצות ובלי בת קול שירדה מהשמיים הרגשתי שזה נכון לי. המשפחה פחדה שאני אתנתק מהם, שאזרוק עליהם אבנים בשבת. אבל בתהליך הזה הכל קרה הפוך, נשארתי מי שאני אותו אתם אבל במשקפיים מגדילים, לשים כיסוי ראש זה יותר קל מלבחון את עצמך כל יום".

לינור

לינור: "כיסוי ראש זה משהו שמנמיך את הגאווה. משהו בשיער שלנו מושך תשומת לב וכוחני, בעיקר אם יש לך שיער יפה ועשיר, ואת נורא עסוקה בו. מגיל קטן הרגשתי שאני נכנסת לאיזשהו מקום, וכולם מסתכלים עלי ושנאתי את זה. והיום אני לא מרגישה ככה. לא היה קל לכסות את הראש, אבל אני מרגישה שכיסוי הראש שלי מביא ליראת כבוד כלפיי. זה בסך הכל חתיכת בד, אבל זו חוויה שלא עשיתי אותה כדי שיהיה לי חם או קר. עשיתי את זה כי אני מרגישה שזה רצון השם, זה משהו שעד שאת לא עושה אותו, את לא יכולה להרגיש את המתיקות שלו".

על הבית, הילדים והמשפחה היא אומרת: "השבת שומרת הכי הרבה על שפיותי, יש משהו בשבת שגורם לך להיזכר מה חשוב, ולעצור את המירוץ המטורף הזה, המירוץ שנשים משלמות מחיר מאוד גדול עליו, כי הן לא מוכנות לפרגן לעצמן".

היא מוסיפה: "אנחנו חיות בתוך הסטריאוטיפים האלה של 'אני אישה שעושה הכל, אני מושלמת', אבל שטויות. אנחנו לא כל יכולות. יש פסוק שאומר: 'הרפו ודעו כי אנוכי ה"… עשו את ההשתדלות, אבל אם זה גורם לך להרוג את עצמך, והדרך הופכת לסיוט, הפסדת את זה מפה ומפה".

 

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אהבת השם

    ענוה . זו מידה אהובה אצל השם .. יישר כוח אלינור .. שיהיה לך ברכה והצלחה .

    דינה |
    הגב