"הסגר עלול להביא לנזק בלתי הפיך"

כמה שעות לפני הדיון בקבינט הקורונה, מנכ"לית משרד האוצר, קרן טרנר-אייל, שיגרה מכתב אזהרה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ולפרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, ובו הזהירה כי הסגר יביא להשלכות קשות על המשק.

כמה שעות לפני הדיון בקבינט הקורונה על החמרת הסגר, מנכ"לית משרד האוצר, קרן טרנר-אייל, שיגרה מכתב אזהרה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ולפרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, ובו הזהירה כי הסגר יביא להשלכות קשות על המשק.

"אל מול כל צעד ריסון מוצע יש להעמיד בפני מקבלי ההחלטות הן את העלות הכלכלית והן את התועלת הבריאותית", כתבה, "הגבלה נוספת על מקומות העבודה במגזר הפרטי עתידה לעלות מיליארדים רבים למשק לצד תועלת בריאותית שלא הוצגה בפני מקבלי ההחלטות, ולתפיסתנו היא נמוכה משמעותית מהיקף הפגיעה הכלכלית".

"הצעד לו העלויות הכלכליות הגבוהות מכולן, הינו סגירת מקומות העבודה, והוא עלול להביא לנזק בלתי הפיך בטווח הבינוני והארוך", היא כותבת. "חופש העיסוק וחופש התנועה נפגעו קשות במסגרת ההגבלות הקיימות. צעדים נוספים, ככל שנדרשים, צריכים להתמקד במניעת התקהלויות/ הגבלת התקהלויות על ידי איסור ואכיפת המגבלות וההנחיות, וזאת בכדי להביא למקסימום את התועלת הבריאותית כתוצאה מהגבלות נוספות".

שר האוצר ישראל כ"ץ סיכם הלילה עם ראש הממשלה נתניהו שיכין תוכנית לשימור המגזר העסקי הפרטי פתוח בתקופת הסגר, כפי שסוכם, תוך הקפדה מלאה על התו הסגול ומניעת הדבקות – תוכנית שתעלה לדיון בקבינט הקורונה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *