הקורונה משפיעה על כמות הגירושין

נתונים מועדת החוקה ליישוב סכסוכים משפחתיים

בדיון ראשון של ועדת החוקה לעיגון הוראת השעה ליישוב סכסוכים משפחתיים כהסדר קבע הוצגה ירידה דרמטית בהליכי סכסוכי המשפחה.

החוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה, נקבע כהוראת שעה לשלוש שנים (ונוכח פיזור הכנסת הוארכה התקופה לכמעט ארבע שנים), במטרה לבחון את השלכותיו ולוודא שהוא משיג מטרותיו ובין היתר שאין בו כדי להחריף את מרוץ הסמכויות. הצעת החוק מבקשת לעגן את ההסדר כהוראת קבע.

ההסדר להתדיינויות, נועד לסייע לבני משפחה ליישב סכסוכים משפחתיים בהסכמה ולצמצם את ההתדיינויות המשפטיות ביניהם, באמצעות הפניית תובענות אלו תחילה להליך של יישוב סכסוך. אדם המעוניין להגיש תובענה בעניין של סכסוך משפחתי, נדרש תחילה להגיש לערכאה השיפוטית בקשה ליישוב הסכסוך, אשר מופנית ליחידת הסיוע שליד בית המשפט לענייני משפחה/ בית הדין הדתי, יחידות בהן יושבים אנשי מקצוע כאמור, ורק לאחר מכן אם הצדדים לא הגיעו להסכמה, תערך התדיינות בבית המשפט או בבית הדין הדתי בנושא.

עו"ד רפי רכס מהייעוץ המשפטי של בתי הדין הרבניים: "הנתונים שלנו מצביעים על ירידה דרמטית בכמות בכל ההליכים גירושים, מזונות, ראית ילדים. במערכת שלנו באמת ניתן לבדוק את המשפחות לפי תיקי אב של משפחות והתוצאות מדהימות.

בתקופה המקבילה לפני החוק היו 8,871 משפחות שהחלו הליכים משפטיים ובחוק עם כניסתו בתקופה המקבילה ירדנו ל-4,068 אח"כ זה עלה טיפה ל-5,168, בשנה השלישית 5,419 אבל עדיין ניתן לומר שבקצה יש כ-50% משפחות שחסכנו מהם מאבק משפטי קשה ויקר. לגבי שאלת ההסכמים, אין ירידה אלא עלייה קלה מדי ועדיין אחרי התוצאות המרשימות אפשר לשפר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *