השר ליצמן באיום ואולטימטום חמור על רשות מקרקעי ישראל

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן הציב דרישה חד-משמעית: לשחרר את כל התיקים התקועים בתוך שבועיים. השר ליצמן פנה גם לשמאי הממשלתי הראשי במשרד המשפטים ואיים שאם לא יקדם הליך מהיר להוצאת שומות, הם יועברו לשמאות פרטית.

לשר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן נמאס מהסבך הבירוקרטי בלשכת רשות מקרקעי ישראל והוא מחליט לעשות מעשה ולצאת למלחמה.

השר הציב דרישה חד-משמעית: לשחרר את כל התיקים התקועים בתוך שבועיים. כך מדווח "ישראל היום". השר ליצמן פנה גם לשמאי הממשלתי הראשי במשרד המשפטים ואיים שאם לא יקדם הליך מהיר להוצאת שומות, הם יועברו לשמאות פרטית.

פעולות רבות המבוצעות ברשות מחייבות חוות דעת של שמאי מקרקעין – הקצאה במכרז, תוספת בנייה​, שינוי ייעוד ועוד. לצורך כך נעזרת הרשות בשירותי השמאי הממשלתי הראשי.

"לא יכול להיות שתיקים יישארו פתוחים במשך שנים בבירוקרטיה לא נגמרת", אמר השר ליצמן לנדל"ן 24/7. "דרשתי לקבל רשימה של כל התיקים הפתוחים, גם אם מדובר באלפים״.

"אנחנו משבחים את רצונו של השר להאיץ את הפעילות, שכן הבירוקרטיה היא אחד מאויביו הגדולים של השוק", אמר חיים מסילתי יו״ר לשכת שמאי המקרקעין. "ככל שנוצר עומס שמעכב עסקאות, לרשות השמאי הממשלתי עומדים מאות שמאי מאגר מהשוק הפרטי, שהוא משתמש בהם תדיר, ואולי עכשיו נכון לעשות בהם שימוש מוגבר".

מלשכת שר המשפטים נמסר: "הייתה אכן פנייה של שר השיכון, והנושא ייבחן מול השמאי הממשלתי".
הופק ע"י מחלקת מוספים מיוחדים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *