חברת נתיב אקספרס, חברת בורסה תורכית, יפעילו את הרכבלית בחיפה

צעד נוסף לקראת הפעלת הרכבלית. חברת נתיב אקספרס, המפעילה את התחבורה הציבורית בגליל, וחברת בורסה התורכית, יפעילו את הרכבלית בחיפה, שתשמש לראשונה בישראל, אמצעי תחבורה ציבורית נוסף לצד האוטובוסים, הרכבת והמטרונית. הנוסעים ברכבלית יוכלו להשתמש בכל אמצעי התשלום בתחבורה הציבורית, לרבות כרטיס רב קו, ומנויים תקופתיים.

חברת נתיב אקספרס וחברת בורסה, המפעילה כיום רכבל המחבר בין העיר בורסה בתורכיה לפארק הלאומי בהר אלואג, יפעילו את הרכבלית בחיפה, לאחר שזכו במכרז של משרד התחבורה להפעלת הרכבלית. במכרז התמודדו קבוצות נוספות, בהם אגד אחזקות, חברת דן וחברת קווים.

הרכבלית, המוקמת בימים אלה על ידי משרד התחבורה, באמצעות חברת יפה נוף, תחל לפעול במחצית השניה של השנה הבאה, ותחבר את המרכז התחבורתי הגדול בחיפה, מרכזית המפרץ, עם הטכניון ואוניברסיטת חיפה.

נתיב אקספרס ובורסה שזכו במכרז, ידרשו להכשיר את כח האדם הנדרש לתפעול הרכבל, להתקין מערכות כרטוס חכם ושילוט אלקטרוני, שיאפשרו להפעיל את הרכבל כחלק ממערך התחבורה הציבורית בעיר חיפה. בפרויקט צפויים להיות מועסקים עשרות עובדים באופן ישיר ועקיף.

מיזם הרכבלית, שקודם על ידי שר התחבורה, החוץ והמודיעין, ישראל כץ, צפוי לשפר משמעותית את הנגישות לטכניון ולאוניברסיטת חיפה ולעודד עשרות אלפי סטודנטים ואנשי אקדמיה להעדיף את התחבורה הציבורית, על חשבון רכבם הפרטי. כמו כן, הוא יקל על מצוקת החנייה בקמפוסים וברחובות הסמוכים אליהם וכן על עומסי התנועה בצירים הראשיים, במעלה הכרמל.

אורך תוואי הרכבל הוא 4.4 קילומטרים, ויכלול שש תחנות, מהן שלוש תחנות נוסעים שישמשו את הציבור, במרכזית המפרץ, בטכניון ובאוניברסיטת חיפה, ושלוש תחנות תפעוליות בצומת הצ'ק פוסט, בדרך דורי ובטכניון.

מערכת הרכבל תופעל באמצעות 150 קרוניות שיוכלו להסיע בכל קרונית עד 10 נוסעים. הקרוניות יצאו מהתחנה מידי 15 שניות ויסיעו עד 2,400 נוסעים בשעה, בכל כיוון, בו זמנית. הנסיעה ממרכזית המפרץ לטכניון תיארך כ-10 דקות, ו-9 דקות נוספות מהטכניון לאוניברסיטת חיפה. התחנות והקרוניות יהיו נגישות לבעלי מוגבלויות.

מיזם הרכבלית ישולב במערך התחבורה הציבורית של מטרופולין חיפה, שמקדמת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה. המיזם יאפשר לכל הנוסעים ברכבל, ובכללם גמלאים, בעלי מוגבלות, סטודנטים ובני נוער, ליהנות מכל הפטורים וההנחות המוענקים בשאר אמצעי התחבורה הציבורית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *