מפקדי המשטרה נפגשו עם ראשי שיח סוד: "מביעים צער"

לאחר ביקורת רבה מצד חברי הכנסת החרדים, מפקד תחנת לב הבירה במחוז ירושלים, נצ"מ נתי גור ורב משטרת ישראל, נצ"מ רמי ברכיהו נפגשו לפני זמן קצר עם יעקב דרוק מנהל מערך הדיור בשיח סוד, המרכז לאנשים עם מוגבלות, אודות התמונות הקשות מהאירוע בו נעצר ושוחרר הבחור שמקבל שירות במסגרות שיח סוד

במשטרה מנסים להרגיע את החרדים: לאחר ביקורת רבה מצד חברי הכנסת החרדים, מפקד תחנת לב הבירה במחוז ירושלים, נצ"מ נתי גור ורב משטרת ישראל, נצ"מ רמי ברכיהו נפגשו לפני זמן קצר עם יעקב דרוק מנהל מערך הדיור בשיח סוד, המרכז לאנשים עם מוגבלות, אודות התמונות הקשות מהאירוע בו נעצר ושוחרר הבחור שמקבל שירות במסגרות שיח סוד.

בפגישה נכחו כאמור מנהל מערך דיור בשיח סוד יעקב דרוק, ראש מינהל קשרי חוץ בלימי זונאבנד, עו"ס מערך דיור דוד לולקין, רכז דירה במערך הדיור אבי וסרשטיין, מפקד תחנת לב הבירה ורב המשטרה.

הקצינים פתחו את השיחה בהזדהות והבעת צער על התמונות הקשות ובהבטחה לבדיקת המקרה באופן יסודי ושקוף.
בנוסף עמדו השניים על העובדות בכך שהפעילות כולה הייתה למנוע סכנת חיים כתוצאה ממדורות שהוקמו במקומות אסורים ומסוכנים. עם הגעת הכוחות החלו במקום התפרעויות של עשרות מקומיים במהלכן תקף הבחור המצולם בסרטון שוטרת שפעלה במקום.

בפתח דבריו אמר מנהל מערך הדיור בשיח סוד יעקב דרוק: "אנחנו בשיח סוד לא נגד המשטרה, אנחנו בשיתוף פעולה מלא עם המשטרה ואנחנו אפילו נהנים מהשירות שהמשטרה נותנת לנו במהלך כל השנה".

לנציגי העמותה נאמר שבשלב התקיפה והמעצר לא היה ברור לשוטרים שמדובר במי שצרכיו מיוחדים ולמרות הקריאות של הנוכחים במקום השוטרים מחוייבים לברר את זהותו ופרטיו של חשוד לאחר ביצוע המעצר שכן ישנו קושי אמיתי לעמוד על מצבו הנפשי של חשוד בעת הניסיון להביא למעצרו.

נציגי העמותה הציגו בפני הקצינים את פעילות מרכז שיח סוד לטיפול באנשים עם מוגבלות במגזר החרדי. כמנכ"ל הארגון משמש הרב שמעון לוי, והוא מספק שירותים מגיל לידה עד זקנה ל-1200 חניכים בתחום המעונות, לימודים, מרכזי תעסוקה, נופשים למשפחות ומערך דיור המונה כחמישים דירות המשלבות דיירים ברמות שונות של תפקוד ומוגבלויות.

עוד הדגישו הקצינים בפני נציגי העמותה שמרגע שהשוטרים הבינו שאכן מדובר באדם עם מוגבלות הוא שוחרר מיד והופנה לטיפול רפואי במהירות.

נציגי המשטרה ושיח סוד סיכמו ביניהם בסיום הפגישה על קיום מפגשים נוספים וביקורים של שוטרים בשיח סוד להיכרות עם האוכלוסייה המיוחדת שנמצאת במקום וביקור של אנשי שיח סוד במשטרת ישראל להיכרות עם עבודת המשטרה. נציגי שיח סוד ביקשו שהמשטרה תהיה שותפה בפעילות ההסברתית להכלתם ושילובם של אנשים עם מוגבלות בחברה החרדית, ואכן סוכם על פעילות משותפת.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *