נתון קשה: שיעור הילדים החולים החדשים בערים החרדיות הינו 50%

המל"ל: החזרה ללימודים גם מסוכנת וגם המערכת לא באמת מוכנה לכך

לא פשוט להיות ראש ממשלה ובמיוחד בימים אלו עם משבר הקורונה. גם כאשר כבר היה ברור שמחזירים את מערכת החינוך אט אט למסלולה, הדבר נתקל בקשיים לא מעטים, כאשר המשותף להם הוא הפחד מפני התוצאות שיכולות להשפיע על מצב התפשטות הנגיף ברחבי הארץ וכל זאת על רקע דעיכתו המרשימה בחסדי ה' בימים האחרונים.

ראש הממשלה הזמין מחקר מיוחד שנעשה על ילדי בני ברק, שתוצאותיו התפרסמו אמש לפיו ילדים אומנם מדביקים ונדבקים פחות ממבוגרים, אך עדיין מהווים כר פורה להפצת הנגיף וההמלצה בשורה התחתונה היתה: לשקול היטב את החזרה ללימודים ולעשות זאת בזהירות ובאטיות.

עוד גורם בשיקולי ראש הממשלה הינו המל"ל, אשר לעת עתה ממליץ לא לחדש את הלימודים ביום ראשון. המל"ל קובע, כי מודל הלימודים בקבוצות קטנות ומערכי ההסעות לא מוכנים וגם מדיניות הניקיון והחיטוי לא ניתנת ליישום. כך שהחזרה גם מסוכנת וגם המערכת לא באמת מוכנה לכך.

מנגד, שר החינוך רפי פרץ טוען, כי משרדו ומערכת החינוך מוכנים לפתיחת הגנים וכיתות א'-ג' כבר ביום ראשון הקרוב.

ובמשרד האוצר, קראו לקיים את החלטת השרים שהתקבלה ביום שני השבוע, לפתוח את גני הילדים כבר ביום ראשון הקרוב.

"הנהגת ההורים הארצית", שלא בטוח מייצגת את חשש ההורים האמיתי טוענת: " יש להשיב את מערכת החינוך לפעילות סדירה ואת תלמידי הגנים ובתי הספר למסגרות הלימוד, בכפוף לשמירה על בריאותם שלהם, של צוותי ההוראה ושל ההורים ובכפוף להנחיות משרד הבריאות".

ו'בנק ישראל' אינו מביע דעה, אך מרגיש צורך חשוב לציין, כי עלות השבתת מערכת החינוך לשבוע הינו 2.6 מיליארדים מתוך תחשיב שנעשה שעל כל ילד נשאר הורה אחד בבית לשמור עליו ואינו עובד. לא בטוח ,שהתחשיב הזה מדויק, שכן ישנם לא מעט כאלו, שאינם עובדים היות והוצאו לחלת או פוטרו.

ולכל זאת מתווסף נתון רפואי מדאיג שמכלל החולים בשבוע האחרון 40% מתוכם היו ילדים.ובמספרים: מתוך 2090 חולים שאובחנו בסוף אפריל 855 מתוכם היו ילדים.

ואם לא די בכך בבית שמש ובמודיעין עילית שיעור הילדים החולים החדשים עומד על 50%. בבני ברק אובחנו בסך הכול 346 חולים חדשים, 45% מהם בני פחות מ-19.

הגידול בחלקם של הילדים ובני הנוער מקרב החולים החדשים נובע ככל הנראה מעלייה במספר ההדבקות בתוך הבית כתוצאה מההסגר ומעליית חלקם של המגזר החרדי והערבי במספר הנדבקים הכללי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *