נתניהו: ממשיך לפעול נגד התבססות איראן בסוריה

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה לפגישתו עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון בולטון

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה היום (א') לפגישתו עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון בולטון, שתתקיים הערב.

"אני אדון עמו במאמצים לבלום את התוקפנות האיראנית באזורנו, במצב בסוריה- בהמשך להחלטת הנשיא טראמפ וגם בהמשך לשיחה שקיימתי עם הנשיא פוטין ביום שישי, וכן בהעמקת שיתוף הפעולה המודיעיני-מבצעי בין ישראל לארה"ב שמתהדק כל הזמן", אמר נתניהו.

הוא הוסיף, "העמדה שלנו ברורה – אנחנו ממשיכים לפעול נגד ההתבססות הצבאית האיראנית בסוריה, כולל בימים אלה, ואנחנו פועלים נגד כל גורם שיערער או ינסה לערער את ביטחון ישראל".

ראש הממשלה התייחס גם לביקורו בברזיל. "יש לנו בעלת ברית חדשה והנשיא בולסונארו שמנהיג עכשיו מדינה שהיא מעצמת ענק, מתכוון להפוך אותה למעצמה חזקה עוד יותר על ידי רפורמות כלכליות ואחרות".

"הרפורמה המרכזית שלו ביחסי החוץ נוגעת קודם כל לנו. הנה דברים שהוא אמר רק עכשיו, אחרי הביקור, לגבי יחסיו לישראל. הוא אמר- ׳מי שמחליט מהי בירת ישראל זו ממשלת ישראל והעם בישראל נקודה. תארו לכם שלא היו לנו יחסים מסחריים ודיפלומטיים עם ישראל היום, איפה הייתי שם את השגרירות שלנו, בתל אביב או בירושלים? הייתי שם אותה בירושלים. כמו שאמר ראש ממשלת ישראל- ההחלטה הזאת כבר התקבלה. עכשיו מה שמדברים עליו הוא רק העיתוי.׳ אחר  כך הוא מוסיף- ׳אני רוצה להיות יותר מחבר של ראש הממשלה נתניהו, אני רוצה להיות אח שלו. אני מאמין שמדינות אחרות יכבדו את ברזיל יותר כשהיא מכירה בירושלים כבירת ישראל'", אמר נתניהו.

הוא הצהיר, "יש לנו בת ברית חדשה, ומי שצריך הוכחה נוספת למעמדה העולה של ישראל בעולם – פשוט צריך להסתכל על מה שקורה בברזיל- הם אוהבים אותנו ומעריצים את ישראל. אני מתכוון לא רק לנשיא, שהוא אישיות מרשימה מאוד, ושונה גם הדימוי הציבורי והתקשורתי שיוצרים לו, צריך להבין שהעם בברזיל, ההמונים בברזיל, מעריצים את ישראל ורוצים בקרבתנו. לכן פתחנו כאן שוק גדול מאוד ויש עוד עבודה לעשות על זה, אנחנו נדבר איתם במשלחות משותפות, ונפתח את השוק הענק הזה בפני חברות ישראליות, דבר שיגדיל את ההכנסות הלאומיות שלנו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *