בעיצומו של הביקור הממלכתי: הנשיא ריגש את רבה של קייב

הנשיא יצחק הרצוג הגיע לאוקראינה במסגרת ביקור ממלכתי ראשון ופגישה רשמית עם הנשיא ולדימיר זלנסקי | את פניו קיבל הגאון רבי יונתן בנימין מרקוביץ, רבה הראשי של קייב בירת אוקראינה והשליח הראשי של חב"ד

הקהילה היהודית בקייב שבאוקראינה חוותה היום (רביעי) אירוע ייחודי ויוצא דופן, כשבמרכזו קבלת פנים לנשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג, שהגיע למקום במסגרת ביקור ממלכתי ראשון ופגישה רשמית עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי.

את פניו של הנשיא הרצוג קיבל הגאון רבי יונתן בנימין מרקוביץ, רבה הראשי של קייב בירת אוקראינה והשליח הראשי של חב"ד, כשלצידו בכירי ממשל ואיש ציבור.

הנשיא הרצוג התרגש וסיפר לרבה של קייב על הקשר המיוחד שהיה לו עם הרבי מחב"ד ועל הרגע הבלתי נשכח בשמחת תורה בעת שהגיע אל הרבי מחב"ד יחד עם אביו שהיה אז שגריר ישראל באו"ם, "הייתי אצל הרבי בשמחת תורה, לעולם אני לא אשכח את הרגע המכונן הזה. אני זוכר שהוא הביא לי להחזיק את ספר התורה שלו ואף בירך אותי בהתרגשות באותו המעמד", אמר הרצוג.

הרב מרקוביץ עם אולג וישניאקוב ואהרון פרנקל ובכירים נוספים

נשיא המדינה הוסיף להרב מרקוביץ כי "היה מאוד מרגש. עד היום הרגע הזה הולך איתי, בפרט מתי שאני רואה את הפעילות האדירה של חב"ד בעולם ובפרט בקייב ובאוקראינה שבה כעת אנחנו נמצאים".

במסגרת האירוע הוכרז גם על הקמת קק"ל אוקראינה, בנוכחות שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי, השר זאב אלקין, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ומ"מ יו"ר הסוכנות היהודית יעקב חגואל, קונסול הכבוד של ישראל באוקראינה אולג וישניאקוב, יו"ר הוועדה הפרלמנטרית ישראל – אוקראינה אהרון פרנקל ואורחים נוספים.

חברי המשלחת בביקור במוסדות הקהילה היהודית בקייב בראשות הרב מרקוביץ

אמש, התקבלה פמליית הנשיא ומשלחת בראשות יו"ר הסוכנות היהודית חגואל, במוסדות הקהילה היהודית בקייב בראשות הרב מרקוביץ. רגע יוצא דופן אירע בעת שהמשלחת ביקרה ב"child with future" -מוסד ייחודי המיועד לילדים בעלי צרכים מיוחדים, "המוסד הוקם לפני 11 שנים והוא יחיד מסוגו באוקראינה. כל ילד מלווה ביותר ממלווה אחד, במטרה להעצים את כוחם של הילדים המיוחדים", אמר הרב מרקוביץ לאורחים. במעמד העניק יו"ר הסוכנות לרבה של קייב הרב מרקוביץ "שי ייחודי מארץ ישראל", כלשונו של חגואל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *