הצעת פשרה בין שקד ל'בית היהודי': שקד במקום השני אך עם התיק הבכיר

ידיעות אחרונות מפרסם הבוקר על הצעת הפשרה בין איילת שקד לאיחוד מפלגות הימין – שקד תוצב במקום השני ברשימה, אך תוכל לבחור את התיק הבכיר

בימים האחרונים נערכו פגישות רבות של מתווכים שמנסים להביא את שקד לסיכום עם איחוד מפלגות הימין. דרישת אנשי שקד לקבל עבורה את המקום הראשון ברשימה נתקלה בסירוב עיקש מצד אנשי הבית היהודי.

הרב אלי סדן, ראש המכינה הקדם־צבאית בעלי, שגם אותו ניסו אנשי שקד לשכנע שהיא צריכה להיות במקום הראשון, חזר גם הוא על הטענה שלפיה בראש המפלגה שמייצגת את הציונות הדתית, צריך לעמוד אך ורק אדם דתי.

אלא שהבוקר מתפרסם ב'ידיעות אחרונות' כי למרות זאת המגעים לא הגיעו למבוי סתום ועל הפרק נמצא מתווה שעשוי בכל זאת להביא את שקד למפלגה:

על פי המתווה, הרב רפי פרץ ימשיך לעמוד בראש איחוד מפלגות הימין ושקד תוצב במקום השני, אך במידה והמפלגה תיכנס לממשלה, תהיה לשקד הזכות לבחור ראשונה את התיק בממשלה.

בבית היהודי נוטים להסכים למתווה זה, ייתכן שבהחרגה מוקדמת של תיק החינוך, שאותו שקד לא תוכל לבחור.

שקד טרם הגיבה רשמית להצעה אולם גם בסביבתה מתרשמים שהיא עשויה להסכים לה. ככל הנראה בימים הקרובים ייגדע המשא ומתן המייגע שמתקיים כרגע באמצעות מתווכים.

בתחילת השבוע צפויה להתקיים פגישה פנים אל פנים בהשתתפות הרב רפי פרץ, איילת שקד ונפתלי בנט, שינסו ללבן בעצמם את הסוגיות שנוגעות לאיחוד ביניהם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *