סופת שלג עזה בחוף המזרחי של ארה"ב, ביידן לא יוצא מהבית הלבן – ד"ר דרור מנור

לאחר חורף שנחשב למתון יחסית הגיעה בתחילת פברואר לחוף המזרחי של ארה"ב סופת שלגים אדירה, אשר צפויה להיות אחת סופות השלגים החזקות בהיסטוריה של האזור.

לאחר חורף שנחשב למתון יחסית הגיעה בתחילת פברואר לחוף המזרחי של ארה"ב סופת שלגים אדירה, אשר צפויה להיות אחת סופות השלגים החזקות בהיסטוריה של האזור. תושבי ניו-יורק נקראו על ידי הרשויות להישאר בבתיהם; הרשויות פעלו כך גם בניו-ג'רזי, קונטיקט ומסצ'וסטס. רכבות ומטוסים הושבתו עד להודעה חדשה; הנשיא הנבחר ביידן נאלץ לבטל את כל פגישותיו ואינו מעז לצאת מהבית הלבן.

מושל מדינת ניו-יורק, אנדרו קואומו, כינס ביום שני, 1 בפברואר, מסיבת עיתונאים כדי להורות לתושבים להישאר בבתיהם בשל מזג האוויר הסוער. זאת לאחר שהיה רגיל לאורך כל שנת 2020 להורות להם להישאר בבית כדי לעצור את התפשטות נגיף הקורונה. למעשה, רוב התושבים נמצאים ממילא בבתיהם, כך שאין זה משנה אם השהייה בבית היא בגלל הקורונה או השלג.

המצב שנוצר בעקבות סופת השלגים אינו פשוט כלל: מפלסות השלג של הרשויות אינן מסוגלות לנקות את הדרכים מספיק מהר בגלל הסופה, מה שמסכן את הנהגים. על כן, חשוב מאוד שהתושבים יישארו בבתיהם ולא ייקחו את הסיכון הכרוך בנהיגה במצב שכזה; הסופה הובילה לביטול מאות טיסות בשדות התעופה ולהשבתה של חלק גדול מקווי הרכבת התחתית, גם כך פועלת מעט מאוד עכשיו; כמובן שבוטלו גם הלימודים בבתי-הספר היסודיים והתיכוניים, שבהם המורים והתלמידים די רגילים לבצע את כל המטלות באמצעות הזום.

כל התורים שנקבעו לחיסונים נגד נגיף הקורונה בניו-יורק בוטלו, אפילו שמדובר במספר מועט של תורים. הדבר עלול לעכב עוד יותר את הקצב האיטי של מבצע החיסונים בעיר המתמקד כעת באוכלוסייה המבוגרת, כולל כל דיירי בתי-האבות. בשל מגפת הקורונה ומזג האוויר הקשה נוצר מצב שאין מה לעשות בניו-יורק, והרחובות שקטים ורגועים. רובם כמעט ריקים מאדם. אולם העובדים החיוניים חייבים להמשיך לעבוד, למרות סופת השלגים שמכבידה עליהם במידה רבה. כמו בתקופת השיא של התפשטות נגיף הקורונה בניו-יורק, עובדים אלה שמשכורתם זעומה צריכים לסכן את עצמם כדי שהחיים בעיר יימשכו כרגיל.

עיר הבירה וושינגטון הושבתה לחלוטין אף היא בעקבות סופת השלגים. הנשיא הנבחר ג'ו ביידן נאלץ לבטל את התכניות שתוכננו עבורו, כולל ביקור רחב היקף במשרדים ממשלתיים בתחילת פברואר. מזג האוויר הקשה גרם לביידן לבצע את פעילותו מהבית הלבן. הוא לא יעז להוציא את אפו מהחדר הסגלגל. סביר להניח שהנשיא מקווה שהסופה תעבור במהרה כדי שיוכל לבצע את המשימות הרבות שתכנן, כולל בכל מה שקשור למאבק במגפת הקורונה ובמבצע החיסונים.

אין ספק כי מדובר במצב חירום בחוף המזרחי של ארה"ב. צריך לקוות שסופת השלגים תעבור כמה שיותר מעט ושלא תגרום לנזקים אדירים שייקח זמן רב לשקם אותם. נראה כי מושל מדינת ניו-יורק קואומו עושה כל מאמץ כדי שהעניינים לא ייצאו משליטה. כאשר מזג האוויר יירגע בחוף המזרחי יצטרכו בעלי התפקידים לתת גז ולהמשיך במלוא המרץ את מבצע החיסונים החשוב, שכרגע מתמקד אך ורק באוכלוסייה המבוגרת. מה שחשוב הוא שהמאבק בהתפשטות נגיף הקורונה יהיה כמה שיותר יעיל, ושתקופת החורף לא תפגע בו יתר על המידה.

 

: סופת שלג אדירה בחוף המזרחי של ארה"ב- ד"ר דרור מנור

 

 

 

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *