סילמן חושפת: "קמתי בשתיים בלילה. הפתעתי את כולם. גם את נתניהו"

‏בראיון ראשון ובלעדי מאז התפטרותה, עידית סילמן אומרת ל‎שלום ירושלמי שלא סגרה שום דיל עם הליכוד, טוענת שסמוטריץ' לא כתב לה את המכתב, ומספרת: "בליכוד מוכנים לתת לי הכול, אבל אין שום סיכום. ובקואליציה מציעים לי עכשיו את התפקיד של הורוביץ, אבל אני לא אלך על זה"

‏בראיון ראשון ובלעדי מאז התפטרותה, עידית סילמן אומרת ל‎שלום ירושלמי שלא סגרה שום דיל עם הליכוד, טוענת שסמוטריץ' לא כתב לה את המכתב, ומספרת: "בליכוד מוכנים לתת לי הכול, אבל אין שום סיכום. ובקואליציה מציעים לי עכשיו את התפקיד של הורוביץ, אבל אני לא אלך על זה".

בראיון לשלום ירושלמי היא הוסיפה: ״מציעים לי עכשיו הכל כדי לחזור לקואליציה גם את תפקיד שרת הבריאות, אומרים לי תיקחי מה שאת רוצה, תהיי שרת הבריאות ותנסי למנוע הכנסת חמץ לבתי החולים, אבל אני לא אלך על זה. הבעיה זה לא החמץ זה כל הדברים האחרים שחשובים לנו. החמץ היה רק המכה לפני הנחתה. זה כל הכרסום בזהות היהודית״.

עידית סילמן בראיון הבלעדי לירושלמי מספרת עוד: ״אין שום סיכום איתי על שריון בליכוד, אני לא צריכה תפקידים היה לי אחלה ג׳וב. אני מצפה עכשיו שבחודש הפגרה שזה המון זמן תוקם ממשלה ימנית. יש לכולם אינטרס לא ללכת לבחירות, זה מה שהציבור רוצה ואפשר לעשות את זה מיד. מספיק עם כל החרמות האלה

סילמן מתעקשת כי עשתה את כל המהלכים שלה לבד, והכל היה הרבה יותר פשוט ממה שזה נראה, בלי קומבינות, בלי שיחות אפלות במשך ימים ושעות, בלי עוזרים ובלי שותפים.

"עשיתי הכול לבד", אומרת סילמן בראיון בלעדי לזמן ישראל. "הפתעתי את כולם. ביום שלישי קמתי בשתיים בלילה ודיברתי רק עם חברה שלי שבכלל לא קשורה לפוליטיקה. אמרתי לעצמי זוהי השעה. דיברתי עם יריב לוין וזהו. הפתעתי את כולם. גם את נתניהו. הם לא ידעו שאוציא הודעה כזו. אף אחד לא ידע. היו בהלם, אבל אני הייתי שלמה עם עצמי".

"ביום שלישי קמתי בשתיים בלילה ודיברתי רק עם חברה שלי שבכלל לא קשורה לפוליטיקה. אמרתי לעצמי זוהי השעה. דיברתי עם יריב לוין וזהו. הפתעתי את כולם. גם את נתניהו"

לא התייעצת עם אף אחד? לא סגרת עם אף אחד על העתיד הפוליטי שלך?
"אין לי שום הבטחות לגבי העתיד. שום הסכמים. להיפך, מציעים לי הכול כדי להישאר. מציעים לי עכשיו את תפקיד שר הבריאות, אבל אני לא אלך על זה".

זה נשמע מדהים. ראש הממשלה מציע להדיח את שר הבריאות ניצן הורוביץ ולמנות אותך במקומו?
"יש הצעה כזו. תקשיב, מציעים לי בלי סוף. מתקשרים. אומרים לי תיקחי מה שאת רוצה, תעשי כל מה שצריך".

מה הסיכום בינך ובין נתניהו והליכוד? תקבלי שריון במקום העשירי ואת תפקיד שרת הבריאות?

"אין שום סיכום על שריון. בליכוד מוכנים לתת לי הכול, אבל אין שום סיכום. אין כאן שום אופורטוניזם מצדי. אני לא צריכה תפקידים. היה לי אחלה ג'וב. הייתי יו"ר הקואליציה. מה צריך יותר, אבל זה לא העניין.

"היום העם לא איתנו. איבדנו את העם. יש גם בעיה בקואליציה הזו, עם כל המאמצים שעשינו לתחזק אותה. הסיעות מנצלות את הכוח שלהן. אין לי בעיה עם הערבים, אבל אתה לא יכול לבוא ולהודיע לי רגע לפני ההצבעה ש'אם לא אקבל את זה ואת זה אני לא מצביע'. יש גם הרבה חברי כנסת נורווגים שזו בעיה בפני עצמה. אי אפשר לנהל מדינה ככה".

למה נפגשת אתמול עם סגן השר אביר קארה ועמיחי שיקלי? את רוצה להקים סיעה חדשה?
"שום דבר. אביר קארה בא אליי. הוא רוצה להקים סיעה נפרדת. יש לו הסכמים שהוא מביא מכל מיני מקומות. אני לא באירוע הזה. לא אעשה כלום בינתיים".

את מחשיבה את עצמך עדיין כחברת כנסת בימינה?
"כן, ואני לא רוצה שיכריזו עליי כפורשת. לא פרשתי משום מקום".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *