בלי בושה: ראשי רשויות ערביות מאיימים לנתק מגע עם תחנות המשטרה המקומיות

וועדת המעקב העליונה דורשת הפסקת מסע המעצרים נגד ערבים

אחרי גל הלינצ'ים וההתפרעויות של ערביי ישראל בערים המעורבות, וההסדר שהמשטרה החלה סוף סוף לעשות, באה וועדת המעקב העליונה ודורשת בלי בושה את הפסקת מסע המעצרים עליו הודיע השר לביטחון פנים אמיר אוחנה. יו"ר הוועדה מוחמד ברכה שכינסה מסיבת עיתונאים ביום שלישי במרכז מוסאוא דרש "הפסקת גל המעצרים והגשת כתבי האישום הסיטונאית שעושה המשטרה והפרקליטות בשירות נתניהו ואוחנה".

הוא הוסיף "מתוך אלפי המתפרעים היהודים שביצעו לינץ' ותקפו בתים הוגשו פחות מעשרה כתבי אישום לעומת זאת הוגשו יותר מ 250 כתבי אישום נגד אזרחים ערבים. כל כתב אישום נגד יהודים מופץ לתקשורת בניסיון לייצר סימטריה שבפעול לא קיימת".

וועדת המעקב הודיעה במסיבת העיתונאים שבמידה וגל המעצרים הפוליטיים יימשך בשירות נתניהו יגיעו מנהיגי הציבור הערבי ומשפחות העצורים לתחנות המשטרה ביישובים הערבים ויקימו אוהלי מחאה בכניסות לתחנות. משטרת אוחנה מנסה להטיל אימה ושולחת מאות שוטרים לבצע מעצרים ליליים. אנחנו אלה שמאשימים את נתניהו וממשלתו בחירחור מלחמה. הם סגרו את ירושלים בפני המתפללים, הם שלחו שוטרים לפזר בכוח הפגנות שקטות.

וועד ראשי הרשויות הערביות הצהיר "אנחנו אלה שהרגענו את הרוחות למרות הפרובוקציות של אנשי הימין הקיצוני וחלק גדול מהשוטרים שתקפו עוברים ושבים. אנחנו מקווים שהמשטרה לא תדחף את הציבור הערבי לצאת שוב לרחובות בגל מחאה נוסף".

מנכ"ל מרכז עדאלה, עו"ד חסן ג'בארין מסר: "התנהלותה הגזענית של המשטרה והחלטותיה המפלות של הפרקליטות מובילים לחשד עמוק באשר לכוונותיה של מערכת אכיפת החוק ולחלקה בדיכוי הפוליטי של האזרחים הערבים. החל מן הפריצה האלימה למסגד אל אקצא והנסיון למנוע הגעת מפללים אליו, דרך הגיבוי במחדל ובמעשה שנתנו לקבוצות מאורגנות של ימין קיצוני שתקפו ערבים, ועד למעצרי השווא ההמוניים של הימים האחרונים – ברור שהמשטרה והפרקליטות גויסו, תוך שימוש לרעה בסמכותם, כדי למנוע מחאה פוליטית לגיטימית ולהנציח את היחס אל האזרחים הערבים כאל אויב. מעצרים המוניים ללא עילה ובקשות הארכת מעצר חסרות יסוד, מהוות ראייה חותכת למדיניות של ענישה קולקטיבית שמעלה שאלות כבדות באשר לתכליתם של המעצרים."

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *