אושר: זהו הפרויקטור לקליטת העלייה מאוקראינה ורוסיה וכך זה יעבוד

מאיר שפיגלר מונה לתפקידו לפני מספר ימים בודדים וגיבוש המתווה הסופי, לאחר הגעה לשדה התעופה, שיחות עם שלל הגורמים הרלוונטים וגיבוש המדיניות ששרת העלייה והקליטה ורוה"מ הגדירו.

בישיבה עם רוה"מ ושרת הקליטה אושר המבנה הארגוני ותוכנית הפעולה של הפרויקטור מאיר שפיגלר לקליטת העלייה מאוקראינה ורוסיה

מנכ"ל הביטוח הלאומי ופרויקטור צוות המשימה הלאומית לקליטת עלייה מאוקראינה, רוסיה ומדינות חבר העמים – נפגש עם עשרות ארגונים, גורמי ממשלה, מתנדבים, נציגי שלטון מקומי ועוד בימים האחרונים כדי לגבש תוכנית מדיניות סדורה לטובת הצלת יהודים מאזור המלחמה באירופה, הבאתם וקליטתם לארץ.

התוכנית כוללת בתוכה 3 מרכזים עיקריים והם: הראשון, מטה חירום מאוחד בחו"ל – המטה יסייע בחילוץ יהודים, תושבים חוזרים וזכאי חוק השבות לארץ ויתכלל את כל הפעילות בחו"ל, של כלל הארגונים וביניהם: חב"ד, סוכנות, ג'וינט, איחוד והצלה ועוד. הארגונים מסייעים למבקשים לצאת מאזור המלחמה – בהסעות, לינה, סיוע רפואי וכיו"ב.

צוות המשימה הלאומי מבקש לסיים את מירב הבירוקרטיה עוד בחו"ל כדי לאפשר נחיתה רכה ככל האפשר למגיעים ארצה. זאת ועוד, יש צורך מהותי באיחוד של כל העשייה הברוכה משלל הארגונים תחת קורת גג אחת ולסייע בפרוצדורה, במשאבים ובהפעלת המערכים הרבים הקיימים כעת כתוצאה משלושה שבועות של לחימה באוקראינה.

המטה השני – יוקם בשדה התעופה בן גוריון, בטרמינל 1, ויכלול: קליטה מהירה של העולים בנתב״ג, הנפקת אשרות מעמד, אישורי כניסה לארץ, ריכוז טיסות מאורגנות, של זכאי עלייה, הסעות מרוכזות לעולים אל מקום המגורים שלהם ועוד. תפעול המטה יהיה על ידי אגף מיוחד של משרד העלייה והקליטה, בסיוע רח׳ל – מטה אלון וחיילי פיקוד העורף, דוברי שפות שיצטרפו למטה ויביאו את הידע המצטבר שלהם עוד ממשבר הקורונה.

המטה השלישי, המרכזי יהיה של משרד הקליטה והמרכז לשלטון מקומי ויתעסק בקליטת העלייה במדינת ישראל ובו דאגה לנושא המגורים, תעסוקה, החינוך לילדים וסטודנטים, היבטי רווחה וסיוע נפשי ומרכזי חוסן ברחבי הארץ.

מאיר שפיגלר מונה לתפקידו לפני מספר ימים בודדים וגיבוש המתווה הסופי, לאחר הגעה לשדה התעופה, שיחות עם שלל הגורמים הרלוונטים וגיבוש המדיניות ששרת העלייה והקליטה ורוה"מ הגדירו.

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו-שטה: ״אחרי ימים של עבודה מסביב לשעון, אישרנו היום מתווה פעולה של מרכז השליטה והפרויקטור לעניין העלייה והקליטה מאוקראינה ומדינות חבר העמים. המטרה שלי ושל הצוותים שלי היא לוודא שהקליטה מחו"ל ועד מגורי הקבע בישראל יהיו ייעילים, שירותיים, מאורגנים – עם מינימום בירוקרטיה ועם קבלת פנים הטובה ביותר, כפי שראוי שיהיה למען העולים. יש פה מצב משברי שיטופל על הצד הטוב ביותר כדי לתת מענה לכל הסוגיות שעלו ויעלו בעת הזו".

מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי ופרויקטור צוות המשימה: "ישנם גורמים רבים שרוצים לסייע, בין אם זה ארגוני מתנדבים, עמותות, ארגונים ממסדיים, אנשים פרטיים ועוד. מדובר במלח הארץ ועשייה מבורכת ומעוררת הערצה. עם זאת, אנחנו מדינה אחת עם חזון אחד ותכלול של כל העשייה תביא למצב שבו נוכל לסייע למי שזקוק לכך בצורה המיטבית ביותר. אחרי שיחות ארוכות ומפגשים עם כלל הארגונים, אני שמח שהגענו למתווה ותוכנית פעולה סדורה שאפשר יהיה לצעוד קדימה ולוודא כי המשימה הלאומית להבאת ועליית האזרחים מאוקראינה וחבר העמים תתבצע על הצד הטוב ביותר. יהיו עוד מהמורות, אין ספק, אבל בשביל זה אנחנו כאן – כדי שנוכל לפתור את הכל מראש וגם תוך כדי תנועה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *